آشنایی با جلوه های متنی در CSS؛ یکی از مباحث مهم در آموزش زبان برنامه نویسی CSS! افکت هایی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از زبان کاربردی CSS روی متن کنترل کاملی داشته باشید و متن ها و نوشته های سایت خودتان را زیباتر و کاربردی تر کنید.

متن یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده محتوا سایت هستند که بخش بزرگ اطلاعات و مفاهیم محتوای سایت را به کاربران منتقل می کنند. شما می توانید در زبان برنامه نویسی CSS به متن های سایت خودتان جلوه های زیبایی بدهید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این افکت ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد جلوه های متنی در CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این افکت های متن را به شما یاد دهیم.

جلوه های متنی در CSS

جلوه های متنی در CSS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از جلوه های متنی در CSS چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که در زبان برنامه نویسی CSS برخی از ویژگی ها و افکت ها وجود دارند که به عنوان جلوه های متنی مورد استفاده طراحان سایت قرار می گیرند که با استفاده از آنها می توان روی متن کار کرد. به عبارت دیگر، شما می توانید با استفاده از جلوه های متنی در CSS، به متن های سایت خودتان استایل دهید. اگر می خواهید نحوه کار با جلوه های متنی را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

جالب است بدانید، شما می توانید با استفاده از افکت های CSS به متون، تصاویر و عناصر دیگر سایت خودتان جلوه های ویژه اضافی کنید. اگر وبسایت خودتان را برای چند مرورگر توسعه می دهید، ممکن است استفاده از فیلترهای CSS ایده خوبی نباشد، چون ممکن است این کار مزیتی به همراه نداشته باشد. در ادامه سعی می کنیم تا سه مورد از افکت های متن در CSS را برای شما معرفی کنیم:

• Clip: گزینه پیش فرض

• Ellipsis: با استفاده از این افکت می تواند سه نقطه مانند این.... برای ادامه متن بگذارید.

• String: با این افکت می توانید یک متن دلخواه بگذارید.

کار با ویژگی Word-Wrap در CSS

Word-Wrap یکی از ویژگی های مهم و کاربردی پس از آموزش کار با Combinators در CSS است که شما می توانید با استفاده از این ویژگی به متن های سایت خودتان جلوه های ویژه اضافی کنید. با استفاده از ویژگی Word-Wrap می توان کلماتی که طولانی و به یکدیگر چسبیده هستند را شکست و در سطرهای بعدی نشان داد. مثال:

.t2{ 

 word-wrap:break-word;  

}

 کار با ویژگی Word-Break در CSS:

یکی دیگر از جلوه های متن در CSS، ویژگی Word-Break است که با استفاده از این خاصیت می توان نحوه شکسته شدن کلمه ها در یک متن را تعیین کرد. مثال:

.t1{

 word-break:keep-all;

}

.t2{

 word-break:break-all; 

}

کار با ویژگی Writing-Mode در CSS:

Writing-Mode نیز یکی دیگر از ویژگی های متن در زبان CSS است که با استفاده از این ویژگی ها می توان حالت نوشتن یک متن را تعیین کرد. مثال:

 <style>

.t1{

 writing-mode:vertical-rl; 

}

</style>

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد جلوه های متنی در CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این افکت های متن را به شما یاد دهیم. افکت هایی در CSS وجود دارند که شما می توانید با استفاده از این افکت ها، جلوه های ویژه ای را به متن سایت خودتان اضافی کنید. اگر می خواهید نحوه کار با جلوه های متنی را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

نظرات: