محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

سیستم مدیریت محتوای دروپال (دروپال) یک سیستم متن باز است که برای ایجاد و مدیریت وب سایت های حرفه ای استفاده می شود که در بین سایر سیستم های مدیریت محتوا شهرت خوبی در بین کاربران به دست آورده است. دروپال که یکی از ابزارهای طراحی سایت است، ویژگی های بسیار منحصر به فردی را ارائه می دهد که باعث می شود نرم افزار یک چارچوب مدیریت محتوا را در نظر بگیرد. زیرا محیطی بسیار حرفه ای، حرفه ای و امن را برای اجرا و توسعه فراهم کرد. اولین قدم برای ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی، ایجاد یک وب سایت است. در گذشته طراحی و ساخت وب سایت فرآیندی بسیار دشوار، تخصصی و زمان بر بود. اما امروزه سیستم های مختلف مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهند که در کمترین زمان یک سایت بسازید و صفحات جدیدی ایجاد کنید.

سیستم مدیریت محتوای  Drupal چیست؟

دروپال همچون ابزار Adobe XD یکی دیگر از ابزارها در طراحی سایت و نوعی سیستم مدیریت محتوا است که به شما کمک می کند مقالات، نظرات، تبلیغات فروش و غیره را بدون هیچ دانش فنی به سایت خود اضافه کنید. در واقع، دروپال یک CMS ساده، رایگان و باز با یک جامعه قوی و عظیم است. امروزه میلیون ها سازمان، سازمان و کسب و کار بدون نیاز به طراحی از دروپال برای سایت های خود استفاده می کنند. اولین ایده برای ایجاد سیستم دروپال در سال 2001 ایجاد شد و امروزه این سیستم با هزاران ویژگی مفید و متفاوت به نسخه اصلی 8 رسیده است. 

ویژگی‌ های سیستم دروپال چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، دروپال مانند فریم ورک bootstrap نرم افزاری است که می توان از آن برای ایجاد وب سایت استفاده کرد. این نرم افزار به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای مدرن دارای امکانات بسیار خوبی برای مدیریت سایت می باشد. البته معایبی هم دارد، اما دروپالچه می کند؟ برخی از ویژگی های خوب و بد این نرم افزار در زیر ذکر شده است.

پشتیبانی از زبان فارسی

بنابراین تم دروپال به انواع زبان ها موجود است که از جمله آنها می توان به زبان چینی مانند عربی و فارسی اشاره کرد.

هر نوع وب سایتی را می توان ساخت

ساخت دروپال بسیار آسان است و می توان از آن برای راه اندازی هر نوع سایتی استفاده کرد.

دسترسی به چندین فرمت

نرم افزار دروپال انواع قالب های رایگان و تجاری را برای راه اندازی هر نوع وب سایتی ارائه می دهد. البته ذکر این نکته ضروری است که تعداد فرمت های مختلف موجود در این سیستم نسبت به سایر CMS ها کمتر و متفاوت است؛ بنابراین هزینه طراحی سایت با دروپال اختصاصی و کامل نسبت به سایر سیستم ها بیشتر است.

دلایل استفاده از دروپال چیست؟

پس از مطالعه مطالب بالا، این سوال برای شما پیش آمده است که چه نیازی به استفاده از سیستم دروپالو آموزش آن است؟

• همانطور که در بالا ذکر شد، سیستم دروپال بسیار منعطف است و به شما امکان می دهد چندین سایت را با روش های منحصر به فرد طراحی کنید.

• سیستم عامل این نرم افزار به قدری ساده است که بدون هیچ دوره آموزشی دروپال می توانید از آن برای طراحی وب سایت استفاده کنید.

• هزینه استفاده از دروپال آنقدر کم است که بسیاری از شرکت های بزرگ آن را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب می کنند.

جمع بندی:

بدون شک دروپالیکی از مهم ترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی و مدیریت وب سایت در سراسر جهان است. اگر به دنبال تمی هستید که با بودجه و کسب و کار شما رشد کند، سیستم دروپال بسیار مفید و کارآمد است. این سیستم ها می توانند به روشی ساده طراحی شوند یا در صورت لزوم ساختار پیچیده ای داشته باشند. 

منبع مقاله: https://www.drupal.org/docs/user_guide/en/understanding-drupal.html

نظرات در مورد آشنایی با سیستم مدیریت محتوای Drupal:

سوال تصادفی