تحلیل رفتار کاربر با رواشناسی کلیک؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا میزان کلیک کاربران در سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؟ چگونه می توان رفتار کاربران و مخاطبان را رمزگشایی کرد؟ تحلیل رفتار کاربران چه نقشی در سئو سایت دارد؟ چرا مدیران کسب و کارهای آنلاین سعی می کنند تا با رواشناسی کلیک، رفتار کاربران خودشان را رمزگشایی کنند؟
این روزها تحلیل رفتار کاربران افزایش پیدا کرده است و ابزارهایی نیز برای این کار ایجاد شده اند و روز به روز پیشرفته تر می شوند. این مسئله در بهینه سازی طراحی سایت و سئو سایت در ارومیه به شدت مهم و ضروری است. اگر شما نیز مدیر یک کسب و کار آنلاین هستید، می توانید با رواشناسی کلیک، رفتار کاربران خودتان را رمزگشایی کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره روانشناسی کلیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت رمزگشایی رفتار کاربران در سایت های اینترنتی بپردازیم.

منظور از تحلیل رفتار کاربر چیست؟

رمزگشایی از رفتار کاربر با روانشناسی کلیک

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تحلیل رفتار کاربر چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تحلیل رفتار کاربر شاخه ای از تحلیلگرهای بازه های زمامی هستند که فعالیت ها و عملکرد کاربران را در طولانی مدت تجزیه و تحلیل می کنند. این کار مانند مشاهده یک فیلم یا دیدن مجموعه ای از تصاویر است که بررسی آنها می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار ما بگذارد. اگر شما می خواهید سئوی سایت خودتان را بهینه کنید، ابتدا باید رفتار کاربران سایت خودتان را تحلیل کرده و رفتار آنها را با استفاده از روش هایی رمزگشایی کنید.
جالب است بدانید، تحلیلگر رفتاری در سایت های اینترنتی کاری بیشتر از نشان دادن جایی که کاربر کلیک می کند، انجام می دهد. همچنین تحلیلگر رفتاری تکامل هوش کسب و کار سنتی است. توجه داشته باشید که تحلیلگر رفتاری به حجمی از داده های کاربران وابسته است که از تمامی کارهای مشتریان در سایت ها، برنامه های موبایلی و کمپین های تبلیغاتی یا بازاریابی، از چندین دستگاه و در بازه های زمانی مشخص به دست می آید. تحلیلگر رفتاری که برای منابع داده مختلف ایجاد شده است، رفتار دیجیتالی را مانند یک جدول زمانی از عملکرد مشتریان زیر نظر می گیرد.

چرا میزان کلیک کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است؟

توجه داشته باشید، میزان کلیک به نسبت کاربرانی که روی یک لینک خاص یا آدرس سایت شما کلیک می کنند و یا به تعداد تمامی کاربرانی که یک صفحه، ایمیل یا تبلیغ را دیده اند گفته می شود و در سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است که این نسبت در واقع برای اندازه گیری موفقیت یک کمپین بازاریابی مورد استفاده مدیران سایت های اینترنتی یا کسب و کارهای آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با کسب اطلاعاتی در مورد میزان کلیک کاربران، سایت خودتان را از لحاظ سئو بهبود دهید و رتبه سایت خودتان را بالا ببرید. اگر مقاله کسب و کارهای آنلاین در ارومیه چه چالش هایی دارند؟ را مطالعه کنید، متوجه می شوید که بالا بودن نرخ کلیک یکی از دغدغه های صاحبان و مدیران کسب و کارهای آنلاین است.

چگونه با روانشناسی کلیک، رفتار کاربران را رمزگشایی کنیم؟

رمزگشایی از رفتار کاربر با روانشناسی کلیک

همانطور که گفته شد، نرخ کلیک یا میزان کلیک هایی که یک کاربر روی یک آدرس خاص انجام داده است در سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت این مسئله به این دلیل است که بالا بودن درصد کلیک می تواند به طور مستقیم، نمره کیفیت کلیدواژه ها را تحت تاثیر قرار دهد. به گفته گوگل اگر امتیاز کلمات کلیدی در یک کمپین پایین باشد، هزینه کلیک ها ممکن است تا 200 درصد بالا رود.
شما می توانید با رواشناسی کلیک در سایت های اینترنتی خود، رفتار کاربران را رمزگشایی کنید و سایت خودتان را طبق خواسته آنها بهینه کنید. با توجه به نوع کسب و کار و میزان رقابت در کلمه کلیدی، میزان کلیک کاربران در حوزه های مختلف متفاوت است. ولی در حال حاضر میانگین نرخ کلیک برای تبلیغ در نتایج جستجو 2 درصد و برای تبلیغ در شبکه نمایش گوگل 0.5 درصد تعیین شده است. هرچقدر میزان کلیک آدرس سایت شما بیشتر باشد، به این معنی است که کاربران از سایت شما رضایت دارند و مطالب و محتواهای سایت شما برای کاربران مفید بوده است.

نرخ کلیک چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ 

رمزگشایی از رفتار کاربر با روانشناسی کلیک

نکته قابل توجه این است که نرخ کلیک در اصل یکی از مهم ترین معیارها در بهینه سازی سایت است. فرض کنید روزانه کاربران زیادی سایت شما را در نتایج گوگل ببینند، ولی روی آن هیچ کلیکی انجام ندهند. در این حالت مشاهده لینک های سایت شما هیچ سودی برای شما به همراه نخواهد داشت. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که این نرخ کلیک است که اهمیت زیادی برای سایت شما دارد. بنابراین، باید محتواهایی را در سایت خود منتشر کنید که کاربران را متقاعد کنند تا روی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کنند. هرچقدر نرخ کلیک سایت شما بیشتر باشد، به این معنی است که سایت شما برای کاربران مفید بوده است.
در این حالت می توانید نرخ کلیک سایت خودتان را بیشتر کنید و گوگل را نیز همراه خودتان داشته باشید. چون گوگل نیز به سایت هایی ارزش و اعتبار می دهد که کاربرپسند باشند. در آخر می توان گفت که با افزایش نرخ کلیک سایت شما رتبه بهتری در گوگل به دست می آورد. در اینجا لازم به ذکر است که آشنایی با پیاده سازی پلتفرم های آنلاین یکی از پیشنیازهای راه اندازی کسب و کار آنلاین است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره روانشناسی کلیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت رمزگشایی رفتار کاربران در سایت های اینترنتی بپردازیم. همانطور که گفته شد، تحلیل رفتار کاربران یکی از اقدامات مهمی است که شما باید در زمان راه اندازی کسب و کار آنلاین آن را جدی بگیرید. شما می توانید با روانشناسی کلیک، رفتار کاربران سایت خودتان را رمزگشایی کنید و عملکرد سایت خودتان را بهینه کنید.

 

نظرات: