محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

اگر به تازگی طراحی وب را شروع کرده اید، می دانید که ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از این ابزارهای عالی Adobe XD است. این یک محصول Adobe است که با Adobe Creative Suite عالی کار می کند. یکی از مهم ترین ابزارهای طراحی سایت، Adobe XD است. طراحی وب سایت برای اکثر کسب و کارها بسیار مهم است و ما می دانیم که گزینه های بی شماری برای طراحان وجود دارد که می تواند باعث سردرگمی آنها شود. در ادامه این مطلب به بررسی ابزار Adobe XD می پردازیم.

ADOBE XD چیست و چه کاری انجام می دهد؟

Adobe XD یک ابزار طراحی UI/UX است که به شما امکان می دهد قالب بندی، نمونه اولیه، متحرک سازی، همکاری و موارد دیگر را انجام دهید. ویژگی های موجود در XD به ما امکان می دهد طراحی وب را ایجاد کنیم و سپس آن را به یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه برای مشتریان خود تبدیل می کنیم.

کاربردهای ابزار Adobe XD چیست؟

ابزار Adobe XD در طراحی سایت

بسیاری از مردم فکر می کنند چون XD در Adobe XD به معنای طراحی تجربه است، Adobe XD فقط باید برای طراحی UX مفید باشد، اما این یک باور اشتباه است. Adobe XD یک ابزار عالی برای طراحی UI و UX و به طور کلی طراحی وب است. با این برنامه می‌توانید رابط کاربری یک وب‌سایت یا یک برنامه را طراحی کنید، نمونه ‌های اولیه کاربری زیبا ایجاد کنید و نتایج را با همکاران و توسعه‌دهندگان وب خود به اشتراک بگذارید. اگر قبلاً با Figma یا Sketch کار کرده اید، Adobe XD باید برای شما بسیار آشنا به نظر برسد. شما اساساً یادگیری زیادی برای انجام دادن ندارید و بیشتر استفاده از آن فقط در مورد تمرین و تلاش برای استفاده از میانبرها برای تطبیق با فضای کاری ارائه شده به شما است.

Adobe XD در مقایسه با سایر ابزارها

Adobe XD تقریباً تمام ویژگی های یک ابزار طراحی UI & UX را دارد که Figma، Sketch، InVision و غیره ارائه می دهند. با این حال، در Figma و Sketch، می توانید چندین صفحه را در داخل یک فایل پروژه باز کنید. در داخل هر صفحه می توانید هر تعداد فریم که نیاز دارید داشته باشید. در Adobe XD، فقط می توانید یک صفحه برای فایل پروژه باز داشته باشید. در داخل آن یک فایل، می توانید تعداد زیادی آرت بورد برای انجام طراحی وب خود داشته باشید.

ویژگی های Adobe XD

ابزار Adobe XD در طراحی سایت

اگر می خواهید رابط کاربری یک محصول را طراحی کنید، تب طراحی تمام نیازهای شما را براورده می کند. با جدیدترین ابزارهایی که طراحان وب به طور مداوم به آن نیاز دارند در حال به روز رسانی است. مثلا اخیرا Inner Shadow اضافه شده است. پس از اتمام هر مرحله از طراحی وب، و می خواهید کار خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارید، می توانید از تب Share استفاده کنید و کد را با توسعه دهندگان به اشتراک بگذارید یا کار خود را در فضای ابری آپلود کنید. بسیاری از برنامه‌ ها مانند Sketch، Adobe Photoshop و Illustrator برای طراحی وب محبوب بودند، اما می‌توانند خسته‌کننده باشند، زیرا طراحی وب‌سایت به عنوان هدف اصلی آن ایجاد نشده ‌اند. پیشرفت‌ هایی که در Adobe XD در طول سال ‌ها انجام شده، طراحی وب و اپلیکیشن را برای طراحان به دلیل رابط بصری آن آسان‌تر کرده است.

جمع بندی:
کار با Adobe XD برای طراحی وب کمتر به دانش نحوه انجام کار و بیشتر به تجربه کار با آن مربوط می شود. شما باید وقت خود را با بخش های مختلف نرم افزار Adobe XD اختصاص دهید و زمان زیادی را صرف یادگیری امکانات آن کنید. 

منبع مقاله: https://www.bu.edu/dli/resources/adobe-how-to/use-adobe-xd/

 

نظرات در مورد آشنایی با ابزار Adobe XD در طراحی سایت:

سوال تصادفی