چرا آینده سایت به تولید محتوا بستگی دارد؟ سال های بسیار زیادی هست که از وب سایت ها در دنیای مجازی استفاده میکنن. مهم ترین بستر در اینترنت به حساب میاد. وب سایت ها موضوعات متنوعی دارن و هدف استفاده افراد از وب سایت ها و طراحی سایت هم متفاوت هستش. در گذشته سایت ها ساختار خیلی ساده ای داشتن ولی امروزه برای کسب و کار، اشتغال زایی، تبلیغات، آموزش و ... استفاده میشه.
تو این مقاله به مبحث چرا آینده سایت به تولید محتوا بستگی دارد پرداختیم. واسه درک بیشتر در مورد این موضوع، اصلا میدونیم محتوا چیه؟ توی یه سایت سفارش تولید محتوا شامل چه چیزهای میشه؟ چرا تولید محتوا اهمیت زیادی در سئو سایت داره؟ تولید محتوا چه تاثیری در هدفی داره که ما وب سایت درست کنیم؟

محتوا چیست؟

محتوا چیست؟

محتوا مجموعه ای از اطلاعات مفید است که برای ارتباط با مخاطبین و تبدیل آن ها به مشتری تولید میشه. محتوا شامل اطلاعاتی است که با اشکال و ساختار مشخص تولید میشه. محتوای هر سایت بستگی به هدفی که وب سایت درست شده تهیه و تولید میشه. اهدافی از قبیل آموزش، معرفی محصولات، خدمات رسانی و ... و کمک به سئو سایت میتونه باشه. اشکال مختلف محتوا به صورت متن, عکس، فیلم، پاکدست و ... تولید و منتشر میشن.

موتورهای جستجوگر از جمله گوگل داشتن محتوای کاربر پسند رو مهم ترین عامل در رشد و رتبه بندی تمامی وب سایت ها اعلام کردن. نسبت به بازدیدهای که میشه و میانگین مدت بازید کاربران از سایت و واکنش های که در فضای مجازی نسبت به محتوا دریافت میشه، و از همه مهم تر تبدیل مخاطب به مشتری محتوا کاربر پسند به حساب میاد. 

البته ناگفته نماند برای محتوای کاربر پسند، باید تولید محتوا به صورت اصولی و مرتبط با هدف سایت باشد. باید با توجه به نیاز و سلیقه مخاطب تولید بشه.

مقاله مرتبط: محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟

اهمیت محتوا برای سایت

اهمیت محتوا برای سایت

این محتوا هست که ما رو به دنبال خودش در دنیای وب سایت ها میکشونه. از نظر کارشناسان سئو و وب سایت ها محتوا پادشاه مطالب یک وب سایت است. به عبارتی محتوا مهم ترین عنصر هر سایت به حساب میاد. میتونیم بگیم محتوا بخشی از زندگی روزمره ی ماها رو به خودش اختصاص میده. به این صورت که برای پاسخ گرفتن به سوالاتمون یا برای سرگرمی و حتی تصمیم گیری و راهنمایی در بعضی از موضوعات زندگی به سایت ها مراجعه میکنیم. 

از طرفی دیگر از محتوا برای جذب مشتری میتونین کمک بگیرین، در حالتی که با استفاده از محتوا جذاب تعداد بازدید کننده ها رو بالا میبرید  و در نهایت باعث درآمد زایی می شود. با محتواسازی یک سری اطلاعات رایگان ولی مفید رو در اختیار مخاطبان قرار میدین ولی از طرف دیگر مشتریان بالقوه رو به سمت خودتون جذب میکنید و مشتریان موجود رو از طریق تعامل با کیفیت حفظ میکنید.

بهتره به محتوای تولید شده به چشم گنج نگاه کنیم. شاید این جمله براتون اغراق آمیز به نظر برسه. ولی همان قدر که یک سایت باید طراحی زیبا و بروز داشته باشه تا نگاه رو به طرف خودش جلب کنه باید محتوای کامل و مفید هم ارائه بده. چون بدون محتوای با کیفیت اون سایت کارایی لازم رو نداره. همون طور که خدمتون عرض شد محتوا اصلی ترین قسمت هر سایت محسوب میشه و باید طبق موضوعی که دارین محتواسازی میکنین از منابه موثق و معتبر برای نوشتن متن ها استفاده بشه و از استفاده عکس باکیفیت و مرتبط با عنوان رو دریغ نکنین.

نکته ی که باید بهش توجه کنید اینکه، کسی که عنوان موضوع شما رو در جستجوگر سرچ کرده و به سایت شما دسترسی پیدا کرده صد در صد آگاهی نسبت به موضوع داره. پس به دنبال اطلاعات ناب و جدید در این حوزه هستش. بهتره محتوای سایت رو در موضوعات متنوع دسته بندی کنید و هر موضوع شامل عنوان های مرتبط باشه تا مخاطب بتونه با مطلب ارائه شده به راحتی ارتباط برقرار کنه.

عامل دیگری که محتواسازی رو در سایت با اهمیت میکنه اینکه جستجوگرها مثل گوگل به محتوای جذاب و مفید علاقه داره. گوگل به سایت های که در تولید محتوا فعال هستن و محتوای جامع تری دارین رتبه ی خوبی در سئو بهشون میده. که همین رتبه بندی باعث میشه سایت شما در صفحه اول و حتی ردیف اول گوگل قرار بگیره که عامل مهمی واسه دیده شدن در سایت به حساب میاد.

تاثیر آپلود محتوا در آینده سایت

تاثیر آپلود محتوا در آینده سایت

تا این جا توضیحاتی درمورد محتواسازی و اهمیت تولید محتوا رو خدمتتون عرض کردیم. اما نقش محتوا در آینده ی وب سایت ها چی هستش؟ 

بی شک سایت های که محتواسازی رو به طور مرتب و حرفه ای پیش میبرن آینده درخشانی خواهند داشت. مسلما کاربران به سایت های که در مورد حوزه فعالیتشون محتواهای متنوع و جذابی رو منتشر میکنن اعتماد بیشتری میکنند و به عنوان منبع موثق به طور مداوم برای کسب اطلاعات بیشتر بهش مراجعه میکنن. در واقع جذابیت محتوا به تنوع اونه، شما میتونید به راحتی با ادغام متن و عکس و ویدیو و یا پادکست یک محتوای جذاب رو برای برقراری ارتباط با مخاطب منتشر کنین. شما میتونید با تولید محتواهای بی شمار با عنوان های مختلف مرتبط با حوزه فعالیت مخاطب رو متقاعد کنید و احساسات آن ها رو به سمت خودتون درگیر کنین.

همچنین محتوا یک ابزار مفید برای سایت های خرید و فروش یا کسایی که از طریق سایت خدمات ارائه میدن بسیار کارآمد هست. شما بدون ایجاد اعتماد نمیتونین محصولات خودتون رو به فروش برسونین. در دنیای دیجیتال برای جلب اعتماد میتونین به راحتی با استفاده از معرفی محصولات از طریق تولید محتوا باعث دیده شدن محصولات بشین, میشه گفت برند سازی کنین. چرا که محصولات زیادی وجود دارن که از  وجودشون بی اطلاع هستیم یا کاربرد محصولات رو نمیدونیم. به وسیله محتواسازی در وب سایت میشه طریقه مصرف رو کاملا توضیح داد. تا خریدار با اطلاعات کامل و متناسب با نیاز خودش اقدام به خرید کند.

برای اینکه بخواییم سایت مون در رتبه نخست گوگل باشه و یک سایت با امتیاز بالا داشته باشیم تا هم به شهرت برسیم و هم درآمد داشته باشیم. باید محتوا رو فاکتور اصلی سایت در نظر بگیریم. چون که گوکل از الگوریتم و قواعدی تشکیل شده که محتوا درصد زیادی رو به خودش اختصاص داده است. تولید محتوا واسه آینده سایتی که میخواییم حرف اول رو در گوکل بزنه نقش مهمی داره که باید این مسئله جدی گرفته بشه.
مسلما این محتوا هست که باعث بازید مخاطبان از سایت میشه. با آپلود محتوا میتونید رتبه سایت رو بالا ببرید. همین طور سئو نقش زیادی در آینده سایت دارد که ارکان اصلی به شمار میاد. ولی کسانی که توان مالی برای پرداخت هزینه های سئو ندارن میتونن با تولید محتوا در این زمینه موفق بشن.

مقاله توصیه شده: کیفیت محتوا مهم است و یا کمیت آن؟

اهمیت تولید محتوا برای گوگل

اهمیت تولید محتوا برای گوگل

همین طور که در قسمت تاثیرات محتوا برای آینده سایت گفتیم. مهم ترین عاملی که سایت واسه پیشرفت بهش نیاز داره، درجه بندی گوگل هستش. که یکی از دغدغه های که امروزه مدیران سایت ها باهاش درگیرن، گرفتن بالاترین رتبه از طرف گوکل هستش. میشه گفت داشتن وب سایت با رتبه بالا آرزوی بسیاری از شرکت ها و برندها هست. چون که این امر باعث حفظ شدن مخاطبین و مشتریان قدیمی با کسب رضایت همیشگی میشه، و همچنین مخاطبین جدیدی رو هم جذب میکنه.

تولید محتوای جدید و به روز در گوگل فضای رقابتی رو بین سایت ها ایجاد کرده، که این رقابت دلیلی برای بالا رفتن کیفیت محتوا محسوب میشه. در نتیجه مخاطبین و کاربران روز به روز افزایش پیدا میکنه و اعتبار کسب و کارتان بیشتر میشه. با به روز شدن سایت ها الگوریتم های گوگل هم تغییر و به روز میشن. طبق آمارها کاربران برای گرفتن خدمات و اطلاعات از اینترنت، با سرچ در گوگل تنها از لینک های که در صفحه ی اول وجود دارن استفاده میکنن و صفحات دوم به بعد درصد خیلی پایینی از توجه کاربران رو جلب میکنه.

سخن پایانی

در این مقاله به موضوع چرا آینده سایت به تولید محتوا بستگی دارد؟ پرداختیم. با مطالعه دقیق میتونیم کاملا به اهمیت محتوا در سایت پی ببریم. اینکه کلا فضای یک سایت رو محتوا تشکیل میده حالا به ترجیح هر سایت از متن، ویدیو، عکس و یا پادکست استفاده میشه. که مفید بودن و کیفیت بالا و به روز بودن هر محتوا از مهم ترین عواملیه که توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه، و باعث میشه کاربر به طور مکرر از سایت شما استفاده کنه. پس استفاده مکرر کاربران از سایت موجب دریافت امتیاز بالا از طرف گوگل میشه، و این برای سایت شما خیلی پر اهمیت هست که با گرفتن رتبه بالا سایت شما در صفحه اول و ردیف های اول قرار بگیره. در این حالت موج زیادی از کاربران برای رسیدن به جواب سوالاتشون از سایت شما بهره مند میشن.

نظرات: