ما سعی می کنیم در مقاله تقویم محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد تقویم محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای داشتن تقویم محتوایی بپردازیم و آموزش ساخت تقویم محتوایی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و محتواهای خودتون رو طبق یه برنامه مشخص جلو ببرین. بسیاری از افراد تونستن با کمک نظم در انتشار محتوای خودشون در گوگل و سایر شبکه های اجتماعی پیشرف قابل توجهی داشته باشن و کسب و کارشون رو رشد داده و درآمد زیادی به دست بیارن. بنابراین، شاید شما نیز دوست داشته باشین تا با انتشار محتوا به صورت منظم وبسایت خودتون رو گسترش بدین و اون رو به صفحه اول گوگل بیارین.

واقعیت اینه که شبکه های اجتماعی و گوگل وجود نظم و برنامه در انتشار محتوا رو دوست دارن، ولی به این معنی نیست که شما هر روز بخواهین پستی در اینستاگرام خودتون منتشر کنین یا مقاله ای رو برای سایت خودتون تولید کنین. به این ترتیب، تقویم محتوایی می تونه نظم خاصی رو به محتواهای سایت شما بده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تقویم محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد تقویم محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای داشتن تقویم محتوایی بپردازیم و آموزش ساخت تقویم محتوایی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و محتواهای خودتون رو طبق یه برنامه مشخص جلو ببرین.

ممکن است برایتان مفید باشد: نکات مهم که در هر محتوایی باید رعایت شود

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تقویم محتوا رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تقویم محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تقویم محتوا یکی از قدم های بازاریابی محتوایی هست که منجر به نظم بخشیدن به تولید و انتشار محتوای شما در سایت میشه. همونطور که گفتیم، گوگل به نظم انتشار محتوا اهمیت زیادی میده و شما برای نظم دهی به محتواهای خودتون باید تقویم محتوایی داشته باشین و بر اساس این تقویم محتواهای خودتون رو تولید و منتشر کنین تا گوگل بر اساس برنامه شما رتبه بده.

مقاله پیشنهادی: 

جالب اینجاست که بدونین تقویم محتوا یه برنامه مشخص مبتنی بر زمان هست که انجام کارهای تعیین شده شما در زمان های مختلف رو یادآوری می کنه. بهتره بدونین در تقویم محتوایی اطلاعاتی مربوط به طبقه بندی موضوع، تولید و زمان انتشار محتوا در اون وجود داره که می تونه کمک زیادی به شما کنه. این تقوم به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی کمک می کنه تا این امکان رو داشته باشن تا فعالیت های بازاریابی خودشون رو برنامه ریزی کرده و اون ها رو بر اساس برنامه های منظم خود جلو ببرن.

مزایای داشتن تقویم محتوایی چیست؟

مزایای داشتن تقویم محتوایی چیست؟

همونطور که گفتیم، تقویم محتوا یه برنامه مشخص مبتنی بر زمان هست که انجام کارهای تعیین شده شما در زمان های مختلف رو یادآوری می کنه. همچنین تقویم محتوایی مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تقویم محتوا چیست؟ به بررسی مزایای داشتن تقویم محتوایی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای تهیه تقویم محتوایی بگیرین.

مقاله پیشنهادی: چگونه محتوایی بنویسیم که افراد واقعا آن را بخوانند؟

• یکی از مزایای داشتن تقویم محتوایی، هماهنگی بیشتر در بین اعضای تیم هست. با استفاده از تقویم محتوایی و تعیین کردن مسئولیت های هر فرد برای آماده سازی محتوا، تاریخ تحویل و دسترسی کل اعضای تیم محتوا به اون به راحتی هماهنگی بیشتری رو به وجود میاده و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه میشه.

• یکی دیگه از مزایای داشتن تقویم محتوایی، داشتن برنامه ریزی دقیق و نظم در کارکرد سایت هست. خیلی از افراد در انتشار محتوا استمرار دارن و هر روز یه محتوا منتشر می کنند که یروز خسته میشن و محتوایی نمی زنن. بنابراین، اگه تقویم محتوایی داشته باشین، طبق برنامه محتوا می زنین.

• یکی دیگه از مزایای داشتن تقویم محتوایی، فراموش نکردن تاریخ هاست. تقویم محتوایی با مشخص کردن روزهای هفته، تاریخ شروع محتوا، آخرین مهلت تولید محتوا و.... این روزهای مهم رو به شما یادآوری کنه و نذاره تا محتوا رو در زمان نامناسب تحویل بدین.

• جلوگیری از انتشار محتوای تکراری نیز یکی دیگه از مزایای داشتن تقویم محتوایی هست. ممکنه شما یروز محتوایی رو در سایت منتشر کنین که تکراری باشه. بنابراین، اگه تقویم داشته باشین، می دونین که امروز قراره چه محتوایی رو در سایت منتشر کنین.

• یکی دیگه از مزایای داشتن تقویم محتوایی این هست که باعث میشه تا رضایت کاربران و موتورهای جستجو مثل گوگل رو کسب کنین.

آموزش ساخت تقویم محتوایی:

آموزش ساخت تقویم محتوایی:

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تقویم محتوا و بررسی مزایای تقویم محتوایی، شما نیز دوست داشته باشین تا برای خودتون تقویم محتوایی تهیه کرده و از اون استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، آموزش ساخت تقویم محتوایی رو برای شما ارائه کنیم.

• تهیه فهرست از نوع محتوا

یکی از مراحل آموزش ساخت تقویم محتوایی این هست که ابتدا لیستی از هر نوع محتوایی که دوست دارین منتشر کنین رو به وجود بیارین. بیشتر زمان ها ممکنه مقاله های عمومی رو برای انتشار انتخاب کنین، ولی بعضی وقت ها هم موضوع هایی مورد نظر شما هست که تخصصی و پیچیده هستن. هر کدوم از این دو نوع محتوا رو در تقویم محتوایی خودتون بنویسین و اگه در قالب هایی مثل ویدیو و پادکست قراره محتوایی منتشر بشه، بهتره اون رو هم در تقویم خود یادداشت کنین تا طبق برنامه پیش برین.

• تقسیم کردن مراحل تولید محتوا

یکی دیگه از مراحل آموزش ساخت تقویم محتوایی این هست که هر کدوم از انواع محتوا رو به مراحلی که برای تولید نیاز هست، تقسیم کنین. تقسیم کردن این مراحل به برنامه ریزی برای تولید محتوای شما کمک زیادی می کنه. مرحله های کوچیک تر رو در تقویم محتوای خود یادداشت کنین.

• یادداشت کردن مراحل کوچک تر

در مرحله آخر مراحل کوچیک تر رو که در تقویم محتوای خودتون یادداشت کردین، تکمیل کنین. همه نکات مهم مربوط به هر مرحله، مشکلات و ایده ها رو در کنار هر شخصی که مسئولیت انجام اون رو بر عهده داره، بنویسین. به این ترتیب، با کم تقویم محتوایی تکمیل میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تقویم محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد تقویم محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای داشتن تقویم محتوایی بپردازیم و آموزش ساخت تقویم محتوایی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و محتواهای خودتون رو طبق یه برنامه مشخص جلو ببرین. همونطور که گفتیم، تقویم محتوا یکی از قدم های بازاریابی محتوایی هست که منجر به نظم بخشیدن به تولید و انتشار محتوای شما در سایت میشه. همونطور که گفتیم، گوگل به نظم انتشار محتوا اهمیت زیادی میده و شما برای نظم دهی به محتواهای خودتون باید تقویم محتوایی داشته باشین.

نظرات: