الگوریتم فرشنس گوگل؛ الگوریتم تازگی محتوای سایت! همیشه نه، ولی در بیشتر مواقع بروز بودن و تازگی از مهم ترین فاکتورهایی هست که برای پیدا کردن محتوا در نظر گرفته میشه. در دنیایی که هر لحظه حجم زیادی از اطلاعات جدید تولید شده و معمولا هم در دسترس کاربران اینترنت قرار می گیرن، نمیشه به سادگی از کنار بروز نبودن محتوا عبور کرد. در اصل تازگی و بروز بودن یکی از فاکتورهایی هست که به دلیل اون یه محتوا رو نسبت به سایر محتواها ترجیح می دیم. مخصوصا در زمینه هایی مثل اخبار که سرعت انتقال اطلاعات حرف اول رو میزنه. گوگل هم تقریبا یه دهه هست که اهمیت زیادی برای محتواهای به روز و جدید اینترنت قائل شده تا حدی که الگوریتم فرشنس رو مخصوص برطرف کردن این موضوع ارائه و معرفی کرد.

یکی از مواردی که برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار هست، ارائه محتوای تازه و جدید به کاربر هست. این موضوع درباره سایت های خبری اهمیت زیادی پیدا می کنه. زمانی که کاربر موضوعی رو در گوگل سرچ می کنه، قطعا به دنبال اخبار جدید و دسته اول درباره اون موضوع هست. بنابراین، گوگل نیاز داره تا الگوریتمی باشه تا تازه و جدید بودن محتوا و مطلب رو تشخیص بده که همون الگوریتم فرشنس گوگل هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم فرشنس گوگل چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم فرشنس گوگل یا Freshness به شما ارائه کنیم و به بررسی راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل بپردازیم و هدف گوگل از ایجاد الگوریتم فرشنس رو به شما مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم فرشنس گوگل چیست؟

الگوریتم فرشنس گوگل چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت یا طراحی سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم فرشنس گوگل یا Freshness رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما پیش اومده باشه که الگوریتم فرشنس گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که Google Freshness یکی دیگه از الگوریتم های گوگل هست که به محتوای جدید و تازه توجه بیشتری نسبت به محتوای قدیمی نشون میده. این به این معنی هست که اگه محتوای شما بروز باشه، شانس دیده شدن اون در فهرست نتایج جستجو بیشتر میشه. این الگوریتم این امکان رو به گوگل میده تا محتوای آپدیت شده رو از محتوای قدیمی تشخیص بده.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم فرشنس یا Freshness گوگل یکی از بروزرسانی های الگوریتم گوگل هست که تغییر زیادی در رتبه ی سایت ها به وجود اورد و در عین حال میزان موفقیت موتور جستجوی گوگل رو افزایش داد. این الگوریتم که اسم دیگه اون نتایج جدیدتر هست، اولین بار در داخل آپدیت معروف به کافئین در سال 2010 اعمال شد. این الگوریتم رسما اعلام کرده که 35 درصد از نتایج جستجوی گوگل تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفتن. به عبارت دیگه، فرشنس الگوریتمی هست که به آنالیز عبارت جستجو می پردازه و تشخیص میده که کاربر طبق عباراتی که سرچ کرده تا چه اندازه به نتایج جدید و بروز شده نیاز داره.

راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل

راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل

ممکنه بعد از اینکه تا اینجای مقاله رو خوندین، این سوال واستون پیش بیاد که برای سازگار شدن الگوریتم فرشنس گوگل یا Google Freshness و داشتن محتوایی به روز و تازه که گوگل اون رو به عنوان محتوایی که باید دیده بشه، بشناسه چیه؟ به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل بپردازیم تا با این عملیات آشنایی داشته باشین.

• یکی از راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل این هست که محتواهای قدیمی خودتون رو بازنگری کنین. به عبارت دیگه، زمانی که به بروز کردن و آپدیت کردن محتواهای سایت خودتون اختصاص بدین. محتواهایی که قراره به روز بشن باید به صورت کامل آپدیت بشن.

• یکی دیگه از راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل این هست که اشتراک گذاری کنین تا حجم محتوای خودتون رو زیاد کنین. انتشارها و زیاد شدن حجم محتوای شما در دنیای اینترنت، معیار به روز تشخیص داده شدن محتوای شما توسط سازوکارهای فرشنس هست.

• یکی دیگه از راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل این هست که با فرکانس کنونی کوک باشین. لحاظ کردن اتفاقات کلیدی و مهم دنیای کاریتون در محتواها و پوشش دادن خبرهای فوری روز تا هر درجه ای می تونه تاثیر زیادی در بروز بودن صفحه شما داشته باشه.

• یکی دیگه از راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل این هست که از روش های نوین تولید محتوا استفاده کنین.

هدف گوگل از ایجاد الگوریتم فرشنس

هدف گوگل از ایجاد الگوریتم فرشنس

وقتی که الگوریتم فرشنس گوگل منتشر شد، انتظار میرفت محتوای تولید شده توسط افراد فقط در سال 2017 بیشتر از همه محتواهایی میشه که در طول 5 هزار سال پیش از اون منتشر شده. البته این روندی هست که از چند سال قبل از اون شروع شده بود و همچنان با شدت بیشتری ادامه داره. ولی این روند گوگل رو بر اون داشت تا برای مقابله با این حجم از تولید محتوا و ارائه نتیجه های بروز و جدید به کاربران آماده بشه. علاوه بر افزایش سریع محتوا در اینترنت، هر سال تعداد عبارت های خاص و جدیدی که کاربران در گوگل سرچ می کنند، بیشتر و بیشتر میشه. نتایج یه تحقیق در سال 2012 نشون میده 20 درصد عبارت هایی که کاربران هر روز جستجو می کنند، تا الان سرچ نشدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم فرشنس گوگل چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم فرشنس گوگل یا Freshness به شما ارائه کنیم و به بررسی راهکارهای عملیاتی برای الگوریتم فرشنس گوگل بپردازیم و هدف گوگل از ایجاد الگوریتم فرشنس رو به شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم فرشنس یا Freshness گوگل یکی از بروزرسانی های الگوریتم گوگل هست که تغییر زیادی در رتبه ی سایت ها به وجود اورد و در عین حال میزان موفقیت موتور جستجوی گوگل رو افزایش داد.

نظرات: