آپدیت فرد(Fred) گوگل؛ بروزرسانی در هسته مرکزی گوگل! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین آپدیت فرد گوگل چیست؟ به نظر شما آپدیت Fred چه مواردی رو جریمه می کنه؟ بروزرسانی فرد با سایت ها چه کاری می کنه؟ چجوری سایت خودمون رو با آپدیت فرد گوگل سازگار کنیم؟ به چه نکاتی باید توجه کنیم تا آپدیت FRED سایت ما رو در زمینه سئو سایت جریمه نکنه؟

از اونجایی که همه سعی گوگل این هست که اینترنتی بهتر داشته باشیم، یعنی محتوای موجود درسایت ها جوری تهیه و منتشر بشه که برای نفع نیاز کاربران باشه نه چیز دیگه! همواره تغییراتی در الگوریتم ها و هسته مرکزی انجام میده تا نتایج به نمایش در اومده واقعیت ترین و بهترین نتایجی باشن که امکان داره یه کاربر به اون ها دسترسی داشته باشه. آپدیت فرد هم یکی از راهکارهایی برای بهبود این کار محسوب میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آپدیت فرد چیست؟ اطلاعاتی در مورد آپدیت فرد یا Fred گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد بپردازیم و جریمه های آپدیت Fred رو مورد بررسی قرار بدیم.

آپدیت فرد گوگل چیست؟

آپدیت فرد گوگل

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم آپدیت فرد یا Fred رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آپدیت فرد گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که آپدیت فرد یا Fred گوگل به این دلیل ساخته شده تا با محتوای کپی شده و بی کیفیت جلوگیری کنه. همچنین این الگوریتم سایت هایی رو که تبلیغات زیادی رو در صفحات خودشون قرار دادن و کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر باید کلیک های زیادی انجام بده رو از نتایج خودش حذف می کنه. بنابراین، سعی کنین تا تبلیغات زیادی در صفحات سایت خودتون درج نکنین.

جالب اینجاست که بدونین گوگل بعد از اینکه متوجه تقلب هایی در موتور جستجو شد، با تغییر مسیر تلاش کرد تا جای امکان اینجور سایت ها رو مجازات کنه و مبنای رتبه بندی سایت ها رو تغییر بده. الگوریتم فرد یا Fred هم قدمی در این راستا بود تا کار الگوریتم ها رو بهبود بده و به هدف نهایی خودش که آسایش کاربران هست نزدیک بشه. توجه داشته باشین که الگوریتم Fred با سایت هایی که تجربه کاربری رو فدای کسب درآمد می کردن، به شدت برخورد کرد و اون ها رو از لیست نتایج خودش حذف کرد. از اون زمان به بعد سایت ها برای کسب رتبه بهتر بر روی تجربه کاربری در طراحی سایت اهمیت زیادی قائل شدن.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد

راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد

همونطور که گفتیم، الگوریتم Fred گوگل توسعه داده شده تا با محتوای کم ارزش و کپی شده مقابله و برخورد کنه. همینطور سایت هایی که تبلیغات زیادی رو در صفحات سایت خودشون درج کردن و کاربر باید کلیک های زیادی برای رسیدن به محتوای اصلی انجام بده رو از نتایج خودش حذف می کنه. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی سایت خودتون رو با الگوریتم فرد گوگل سازگار کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد گوگل بپردازیم.

  • یکی از راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد این هست که تجربه کاربری یا UX رو بهبود ببخشین. برای این کار ببینین همه چیزی که کاربر از یه سایت ایده آل انتظار داره در سایت شما رعایت شده یا نه؟ همچنین سرعت سایت خودتون رو افزایش بدین.
  • یکی دیگه از راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد این هست که به تبلیغات توجه ویژه ای داشته باشین. تبلیغ های زیادی در سایت خودتون قرار ندین تا کاربرد کلیک زیادی نکنه. محتوا رو در سایت خودتون جوری قرار بدین تا کاربر به محض وارد شدن به سایت تنها کاری که باید انجام بده، خوندن و اسکرول به پایین باشه.
  • یکی دیگه از راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد این هست که بک لینک های بی ارزش رو فراموش کنین. دریافت بک لینک خوبه، ولی نه از هر سایتی. تنها در صورتی می تونین بک لینک رو با ارزش بدونین که از یه سایت با ارزش، مرتبط با موضوع صفحه و همچنین به دلیل محتوایی که در اون صفحه دارین به شما لینک داده باشه نه چیز دیگه.
  • یکی دیگه از راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد این هست که کاربران رو در اولویت قرار بدین. اگه سایت موفقی دارین که روزانه درآمد خوبی به جیبتون سرازیر می کنه، یادتون نره که اون رو مدیون کاربران خودتون هستین نه چیز دیگه!

مقاله پیشنهادی: الگوریتم کافئین گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

الگوریتم Fred چه مواردی را جریمه می کند؟

الگوریتم Fred چه مواردی را جریمه می کند؟

توجه داشته باشین که الگوریتم Fred به وجود اومده تا با محتواهای بی کیفیت و بی ارزش مبارزه کنه! بهتره بدونین هرچیزی که باعث میشه تا یه کاربر از هدفش که پیدا کردن محتوای مناسب هست دور بشه، از نگاه گوگل فرد نوعی نمره منفی محسوب میشه. در مارس 2017 نتایج جستجو تغییرات قابل توجهی به خودش دید و اون هایی که با سئوی کلاه سیاه به رتبه های بالا رسیده بودن شناسایی و جریمه شدن. تنها کاری که گوگل انجام داد، حذف چنین سایت هایی از نتایج جستجو بود. یعنی ترافیک و رتبه اون ها از دست رفت.

البته آپدیت Fred فقط سایت ها رو جریمه نکرد. بلکه سایت هایی هم بودن که به دلیل درستکاری خودشون پاداش گرفتن. سایت هایی که تا اون زمان به دلیل اینکه نمی تونستن بک لینک زیاد بگیرن، یا اینکه با ترفندهایی مثل محتواگذاری زیاد و... خودشون رو مطرح کنند. اما در عوض با تکیه بر محتواهای ناب و افزایش کیفیت تجربه کاربری سایت، کم کم کارشون رو جلو می برن، مورد توجه گوگل قرار گرفتن و به رتبه های بالاتر رفتن.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم سندباکس گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آپدیت فرد چیست؟ اطلاعاتی در مورد آپدیت فرد یا Fred گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های سازگاری سایت با آپدیت فرد بپردازیم و جریمه های آپدیت Fred رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، آپدیت فرد یه بروزرسانی در هسته مرکزی گوگل بود که برای سازگاری با الگوریتم های رتبه بندی جستجو در گوگل توسعه داده شده بود. این آپدیت اونقدر پیچیده و گسترده هست که تا مدت ها وبمسترها نمی دونستن برای برگشت به رتبه های بهتر باید چه کاری انجام بدن.

نظرات:


Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0