محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر؛ راهکاری نوین در بازاریابی محتوایی! محتوای حمایت شده رو بر اساس تعریف های مختلف و معانی گوناگون به مردم معرفی می کنند، ولی معنی واقعی محتوای حمایت شده چیست؟ هدف از تولید و انتشار محتوای دارای اسپانسر چیست؟ شما می تونین انواع محتوا حمایت شده یا دارای اسپانسر رو به زبان های مختلف در سطح وبسایت ها جستجو و پیدا کنین.

با گسترش وب و فضای دیجیتال، سازمان ها و کسب و کارها احساس کردن که فرصتی بزرگ و گسترده برای تبلیغات اثربخش با هزینه خیلی پایین به وجود اومده. بازاریابان که همواره به دنبال افزایش دامنه برند خودشون هستن، راه های جدیدی برای افزایش مخاطبان خود و ایجاد مشتری بالقوه و با کیفیت پیدا می کنند. محتوای حمایت شده یکی از این راه هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در سایت تولید محتوا محتواکده، اطلاعاتی درباره محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای حمایت شده بپردازیم و تفاوت رپورتاژ با محتوای دارای اسپانسر رو مورد بررسی قرار بدیم.

محتوای حمایت شده چیست؟

محتوای حمایت شده چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که محتوای حمایت شده چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر محتوای ویژه ای هست که اسپانسر برای تولید و انتشار اون به ناشر یا تولیدکننده اون پول میده. این روش نوعی تبلیغات بومی هست که با محتوای کلی یه سایت هم سو هست. به عبارت دیگه، محتوای حمایت شده به جای یه تبلیغ تهاجمی، متناسب با پلتفرم موجود به صورت نامحسوس و طبیعی به تبلیغ می پردازه. محتوای حمایت شده به جای مختل کردن و ایجاد مزاحمت به تجربه کاربر اضافه می کنه.

جالب اینجاست که بدونین محتوای حمایت شده تبلیغات برند یا کسب و کار شما پیش مشتری از طریق تولید محتوا توسط یه عنصر سوم به صورت اثربخش، سرگردم کننده و غیرمستقیم هست. این روش یه راهکار نوین در بازاریابی هست که جایگزین روش های سنتی تبلیغات تجاری و آمیخته بازاریابی ترفیع هست. در روش تولید محتوا حمایت شده که بیشتر در حوزه بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی مصداق داره، به شیوه ای اثربخش و غیرمستقیم به تبلیغ محصولات و برند پرداخته میشه.

مقاله پیشنهادی: گردآوری یا جمع آوری محتوا چیست؟

ویژگی های محتوای حمایت شده

ویژگی های محتوای حمایت شده

همونطور که گفتیم، محتوای حمایت شده نوعی راهکار نوین در بازاریابی هست. در این تکنیک محصول یا خدمات به روشی غیرمستقیم به مخاطب ارائه و واسه اون تبلیغ میشه. روش های قدیمی بازاریابی سنتی مدت هاست که منسوخ شدن و دیگه کارآمد نیستن. محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر ویژگی های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های محتوای حمایت شده بپردازیم.

  • یکی از ویژگی های محتوای حمایت شده این هست که کیفیت این نوع محتوا با مطالبی که رسانه مبدا منتشر می کنه، فرقی نداره. تیتر، پیام، جنس قلم و لحن محتوا هیچ تفاوتی با محتوایی که رسانه مبدا منتشر می کنه، نداره. یعنی اگه شما اسم برند حمایت شده رو از ابتدای مطالب بردارین، اصلا تفاوتی به وجود نمیاد.
  • مخاطب هیچ وقت احساس نمی کنه که مورد هدف تبلیغات قرار گرفته. چون این محتوا هیچ وقت مخاطب رو به صورت مستقیم دعوت به خرید یا استفاده از محصول و خدمات نمی کنه.
  • یکی دیگه از ویژگی های محتوای حمایت شده این هست که هدف از انتشار محتوای دارای اسپانسر فقط حمایت از برند و کمک به رشد جایگاه اون هست.
  • رسانه ای که از این محتوا حمایت کرده، به طور واضع اعلام می کنه که این نوع محتوا حمایت شده و دارای اسپانسر هست.

تفاوت رپورتاژ با محتوای دارای اسپانسر

تفاوت های اساسی بین رپورتاژ و محتوای دارای اسپانسر به شرح زیر هست:

  • لحن محتوا: رپورتاژها دوست دارن مخاطبان خودشون رو ترغیب و تشویق به خرید کنند، در حالی که محتوای دارای اسپانسر اسم تجاری رو به شیوه ای سبک تر، سرگرم کننده تر یا آموزنده تر معرفی می کنه.
  • تمرکز: رپورتاژ بر روی اسم تجاری تبلیغ شده متمرکز هست، در حالی که محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر بر اساس نگرانی های کاربر به وجود میاد.

مقاله پیشنهادی: محتوای صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از محتوای حمایت شده

مزایای استفاده از محتوای حمایت شده

محتوای حمایت شده برندها رو به روش های غیرتهاجمی در معرض دید کاربران قرار میده. این امر دامنه دسترسی برند رو افزایش میده، باعث ایجاد اعتماد میشه و اعتبار برند رو بهبود میده. استفاده از محتوای حمایت شده مزایای زیادی به همراه داره. برخی از مزایای استفاده از محتوای حمایت شده عبارت هستن از:

  • برندسازی

یکی از مزایای استفاده از محتوای حمایت شده، برندسازی هست. وقتی یه محتوای با ارزش و با کیفیت به وسیله رسانه ای منتشر میشه، مخاطبان اون با سفارش دهنده این محتوا آشنا میشن. همین موضوع باعث میشه که به برندینگ سفارش دهنده و حمایت کننده کمک بشه.

  • افزایش ارتباط

افزایش ارتباط هم یکی دیگه از مزایای استفاده از محتوای حمایت شده هست. در این نوع از محتوا بین دو برند ارتباط برقرار میشه. هر دو کمپانی تبدیل به شرکای تجاری همدیگه میشن. محتوا می تونه پیوندهای تجاری قوی بین دو برند برقرار کنه. تشکیل این ارتباط برای آینده تجاری هر دو برند خیلی سودده میشه.

  • افزایش ترافیک

یکی دیگه از مزایای استفاده از محتوای حمایت شده، افزایش ترافیک سایت هست. وقتی رسانه ای اقدام به انتشار محتوای دارای اسپانسر از سمت شما می کنه، ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کنه. محتوا به لینک سایت شما لینک میشه. به همین دلیل مخاطبان با مطالعه محتوا برای اینکه با شما آشنا بشن، روی این لینک ها کلیک می کنند. پس ترافیک سایت شما بیشتر میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر چیست؟ اطلاعاتی درباره محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای حمایت شده بپردازیم و تفاوت رپورتاژ با محتوای دارای اسپانسر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر محتوای ویژه ای هست که اسپانسر برای تولید و انتشار اون به ناشر یا تولیدکننده اون پول میده. این روش نوعی تبلیغات بومی هست که با محتوای کلی یه سایت هم سو هست.

نظرات: