سوشیال سیگنال یا Social Signals؛ امروزه خیلی از کسب و کارها از شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات یا خدمات خودشون استفاده می کنند، ولی آیا تاکنون به این فکر کردین که سوشیال سیگنال های حاصل از این کسب و کارها در شبکه های اجتماعی روی رتبه سایتشون، البته اگه سایت داشته باشن هم می تونه موثر باشه یا خیر؟ اگه متوجه بشین فعالیت و تلاشی که برای پیج خودتون در یکی از شبکه های اجتماعی کردین برای رتبه سایتتون هم مفید بوده چه تغییری در رویه کارتون ایجاد می کنین؟

شبکه های اجتماعی که در زمان های مختلف توسط افراد استفاده شده و همچنان در حال پیشرفت هست، خدماتی بیشتر از پیام رسانی به کاربران ارائه داده. خدمات شبکه های اجتماعی همانند یه حرکت و نشونه هست که به واسطه سیگنال هایی که از خود ساطع می کنه بر سایت ها هم تاثیر بسزایی داره. اینجاست که مفهوم سوشیال سیگنال بر زبان ها می افته و خیلی از افراد معنی اون رو نمی دونن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سوشیال سیگنال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوشیال سیگنال یا Social Signal به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت بپردازیم و بهترین کار برای تقویت سوشال سیگنال در سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سوشیال سیگنال یا Social Signal رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سوشیال سیگنال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سوشیال سیگنال مقیاسی هست برای اندازه گیری میزان فعالیت های شبکه های اجتماعی، مثلا میزان نظرات، اشتراک گذاری پست ها و سایر اقداماتی که کاربران می تونن در اکانت شما انجام بدن و موتورهای جستجو هم این اقدامات رو در الگوریتم های رتبه بندی خودشون لحاظ می کنند. موتورهای جستجو سوشیال سیگنال رو هم مثل بک لینک ها به منزله تایید برند و محتوای خوب از سمت کاربران تعبیر می کنند.

جالب اینجاست که بدونین سوشیال سیگنال یا Social Signal در واقع به سیگنال های تعاملی و بازخوردهایی مثل لایک کامنت و بازنشر پست ها اشاره داره که در شبکه های اجتماعی مختلف از سمت کاربران دریافت می کنین. سوشیال سیگنال به کاربران این امکان رو میده تا بتونن به صورت مستقیم به پست ها و محتواهای شما واکنش نشون بدن و این اقدامات هم به تدریج باعث بهبود سئو سایت شما میشه. هرچقدر میزان سوشیال سیگنال در شبکه های اجتماعی مختلف بیشتر باشه، رتبه سایت شما در رنکینگ موتورهای جستجوگر بهبود پیدا می کنه.

شاید برایتان مفید باشد: بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟

تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت

تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت

همونطور که گفتیم، سوشیال سیگنال به مجموعه فعالیت هایی گفته میشه که کاربران شبکه اجتماعی در راستای سایت شما انجام میدن. سوشیال سیگنال بر سئو سایت شما تاثیرگذار هست. در واقع کاری رو می کنه که بک لینک گرفتن برای شما انجام میده. این یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در سئوی خارجی هست. هرچقدر سیگنال های شبکه اجتماعی شما بیشتر باشه، امکان افزایش رتبه سایت شما هم بیشتر میشه. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت بپردازیم.

  • یکی از تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت این هست که کمک می کنه تا میزان بک لینک های دریافتی شما افزایش پیدا کنه و برند شما بیشتر شناخته بشه.
  • یکی دیگه از تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت این هست که باعث میشه تا زمان موندن کاربران در سایت یا کسب و کار آنلاین شما افزایش پیدا کنه.
  • کم شدن نرخ Bounce Rate هم یکی دیگه از تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت هست.
  • افزایش بازدیدکننده های موقت سایت
  • هرچقدر محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته بشه، احتمال دیده شدن اون بیشتر میشه که این می تونه به مشاهده و پیوند افراد بیشتری به محتوای شما بشه و البته در نهایت تاثیر زیادی بر رتبه بندی گوگل داشته باشه.

بیشتر بخوانید: تاثیر بازاریابی محتوا در جذب مشتری احتمالی

بهترین کار برای تقویت سوشال سیگنال

بهترین کار برای تقویت سوشال سیگنال

برای اینکه سوشیال سیگنالی که از شبکه های اجتماعی فروشگاهتون دریافت می کنین به درستی به سایت فرستاده بشه و موتورهای جستجو رو از حضورشون آگاه کنین، باید حتما شبکه های اجتماعیتون رو به سایت متصل کنین و به همین ترتیب در همه شبکه های اجتماعی سایتتون رو معرفی کرده و یه بک لینک ایحاد کنین. تقویت سوشیال سیگنال در سایت باعث میشه تا میزان بازدید از سایت شما افزایش پیدا کنه و ورودی های زیادی به دست بیارین. توجه داشته باشین که سوشیال سیگنال در واقع همون کاری رو می کنه که بک لینک ها برای سایت شما انجام میدن. همچنین برای تقویت سوشیال سیگنال ها باید در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، تویییتر و.... فعالیت داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش محصول نویسی برای فروشگاه های اینترنتی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سوشیال سیگنال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوشیال سیگنال یا Social Signal به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات سوشیال سیگنال بر سئو سایت بپردازیم و بهترین کار برای تقویت سوشال سیگنال در سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سوشیال سیگنال در واقع به سیگنال های تعاملی و بازخوردهایی مثل لایک کامنت و بازنشر پست ها اشاره داره که در شبکه های اجتماعی مختلف از سمت کاربران دریافت می کنین.

نظرات: