قبل از اینکه به بررسی مفهوم کپی رایتینگ بپردازیم، بهتره ابتدا به این سوالات فکر کنین؛ تا به حال شده خوندن یه متن یا دیدن پیامی تبلیغاتی شما رو میخکوب کنه و تا مدتی درگیر اون بشین؟ آیا از خودتون پرسیدین که چه چیزی توسنته توجه شما رو تا این اندازه به خودش جلب کنه؟ در هر زمینه هایی که کار می کنین، برای ارائه خدمات و فروش محصولات بهتر باید به بهترین شکل ممکن با مشتریان و مخاطبان خودتون تعامل داشته باشین. کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی تا حد زیادی می تونه به شما در ایجاد این ارتباط موثر و تاثیرگذار کمک کنه. ولی منظور از کپی رایتینگ چیست؟ قواعد و قوانین کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ استراتژی نوشتن محتوا برای افزایش فروش هست. کپی رایتینگ یه استراتژی بازاریابی دقیق و موثر هست و حول محور خلاقانه مسئله می چرخه. ممکنه در مورد کپی رایتینگ دچار سردرگمی بشین و اون رو با مفهوم کپی رایت اشتباه بگیرین. اگه به تازگی با اصطلاح کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی آشنا شدین، در این مقاله همه سوالات کلیشه ای شما رو پاسخ می دیم. ما سعی می کنیم در مقاله کپی رایتینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان کپی رایتینگ بپردازیم و کاربردهای تبلیغ نویسی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: 10 نکته مهم که در هر محتوایی باید رعایت شود

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی اینترنتی یا تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کپی رایتینگ یا Copywriting رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کپی رایتینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کپی رایتینگ به معنی نوشتن متن تبلیغاتی یا همون متن فروش هست. هدف شما از این متن اون هست که مخاطب رو مجبور به انجام کاری کنین. الان این کار می تونه خرید محصول باشه، یا عضویت در خبرنامه یا تماس با شما برای دریافت اطلاعات بیشتر. شاید شما بارها مفهوم کپی رایتینگ رو با کپی رایت اشتباه گرفته باشین.

مقال پیشنهادی: چگونه محتوایی بنویسیم که افراد واقعا آن را بخوانند؟

جالب اینجاست که بدونین کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی به معنی نوشتن متن تبلیغاتی هست که با استفاده از کلمات مناسب باعث ایجاد حس اشتیاق و اضطرار در مخاطب، دعوت اون به انجام کاری و در آخر افزایش فروش میشه و در رسانه های اجتماعی مختلف استفاده و به کار گرفته میشه. به جمله هایی که در لحظه ذهن شما درگیر کردن فکر کنین. جملات قدرتمند و زیبا که در شما احساس نیاز به وجود میارن و شما ناخودآگاه بعد از خوندن اون متن دقیقا همون کاری رو انجام دادین که متن از شما خوسته. کپی رایتر هم شخصی هست که در نوشتن متن تبلیغاتی مهارت زیادی داره و می تونه کپی رایتینگ انجام بده.

نکات مهم در زمان کپی رایتینگ

نکات مهم در زمان کپی رایتینگ

همونطور که گفتیم، کپی رایتینگ یه موضوع خیلی مهم در بازاریابی، تبلیغات و فروش هست که باید توجه ویژه ای به اون داشته باشین. البته دقت کنین که تبلیغ نویسی فقط برای فروش محصول یا خدمت نیست، بلکه با یه کپی میشه مخاطب رو به انجام کارهای مختلف مثل کلیک کردن روی یه لینک، ثبت نام در یه وبینار و اهدای کمک مالی ترغیب کنین. در زمان نوشتن کپی رایتینگ باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان کپی رایتینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: تقویم محتوا چیست؟

• یکی از نکات مهم در زمان کپی رایتینگ این هست که مثبت باشین. اگه کاربرد به شما احساس ممثبت و خوبی داشته باشه، به مخاطب وفادار تبدیل میشه. یکی از راه های ایجاد حس مثبت و دوستی در مخاطب لحن نوشتاری شما هست. متن خودتون رو جوری بنویسین که مخاطب احساس کنه شما در مقابلش ایستادین، با لبخند بهش نگاه می کنین و باهاش صحبت می کنین.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان کپی رایتینگ این هست که مخاطب محور باشین. برای این کار باید به نوشته هاتون شخصیت بدین. به عنوان مثال از ضمیر تو و شما استفاده کنین و یا از مثالی استفاده کنین که مخاطبین شما بیشتر باهاش سروکار دارن.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان کپی رایتینگ این هست که صادق باشین و به مخاطب کمک کنین و سعی در ایجاد پیچیدگی در محتوا نداشته باشین. مخاطب حس صداقت رو از نوع نوشته محتوای شما متوجه میشه و می دونه که باهاش صادق بودین یا نه.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان کپی رایتینگ این هست که هیجان انگیز بنویسین. افراد از خوندن زود خسته میشن. شما با تولید محتوای خلاقانه و اصولی باعث افزایش جذابیت محتوا برای مخاطب میشین.

کاربردهای تبلیغ نویسی چیست؟

کاربردهای تبلیغ نویسی چیست؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، کاربردهای تبلیغ نویسی رو مورد بررسی قرار بدیم. کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی کاربردهای زیادی داره که بیشتر اون در موضوعات بازاریابی و فروش استفاده میشه. به عبارت دیگه، وظیفه یه کپی رایتر نوشتن شعارهای تبلیغاتی در راستای فروش بیشتر خدمات یا محصولات یه شرکت هست. کپی رایترهای حرفه ای و با تجربه همیشه به این نکته اشاره داشتن و دارن که وظییفه اصلی شما فروش محصولات و ارائه خدمات هست. به کسی اجازه ندین تا شما رو از وظیفه اصلیتون دور کنه. امروزه شرکت های بزرگ دنیا به این نتیجه رسیدن که صرفا کیفیت بالای محصول یا خدمات نمی تونه به فروش بیشتر باعث بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کپی رایتینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان کپی رایتینگ بپردازیم و کاربردهای تبلیغ نویسی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، کپی رایتینگ به معنی نوشتن متن تبلیغاتی یا همون متن فروش هست. هدف شما از این متن اون هست که مخاطب رو مجبور به انجام کاری کنین. شما در زمان کپی رایتینگ باید به نکات و قوانین مهمی توجه داشته باشین تا بهترین تبلیغ نویسی رو انجام بدین و بتونین از طریق اون فروش محصولات و ارائه خدمات خودتون رو افزایش بدین و درآمد زیادی به دست بیارین.

نظرات: