اینفوگرافی یا اینفوگرافیک؛ یکی از قابلیت های تاثیرگذار و جذاب دنیای تکنولوژی! اینفوگرافی چیست؟ این روزها با دیجیتالی شدن دنیای کسب وکار و آموزش ها این سوال رو به دفعات زیادی می شنویم. ولی واقعا اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی داره؟ اینفوگرافی چجوری باید ساخته بشه؟ استفاده از اینفوگرافی چه مزایایی به همراه داره؟ دلایل محبوبیت اینفوگرافیک چی می تونه باشه؟ چرا در هنگام سفارش تولید محتوا و غیره باید از اینفوگرافی ها استفاده کنیم؟

اینفوگرافی ها در طی سال های اخیر تکامل پیدا کردن و به یکی از ابزارهای ارتباط چمعی تبدیل شدن. به طور کلی، هدف از تولید اینفوگرافی دسترسی به جامعه گسترده تری از مخاطبان از طریق ساده سازی موضوعات پیچیده و سازمان دهی اون ها در یه قالب قابل هضم هست. دقیقا به دلیل سادگی نسبی و جذابیت روایتگری اینفوگرافی هست که این نوع از محتوا روز به روز محبوب تر شده و بیشتر در اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اینفوگرافی چیست؟ اطلاعاتی در مورد اینفوگرافی یا Infographic به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از اینفوگرافی بپردازیم و کاربردهای اینفوگرافیک رو مورد بررسی قرار بدیم.

اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اینفوگرافی یا Infographic رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اینفوگرافی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اینفوگرافی یه نوع نمایش اطلاعات در قالب گرافیکی هست که به خواننده ها کمک می کنه تا مفاهیم رو راحت تر درک کنند. اینفوگرافی یکی از روش های مرسوم تولید محتوا در دنیاست و روز به روز به محبوبیت اون افزوده میشه. طبق تحقیقات ذهن انسان می تونه مفاهیمی که از طریق عکس ارائه میشن رو سریع تر متوجه بشه. بنابراین، بهتره از قابلیت های اینفوگرافی استفاده کنیم.

جالب اینجاست که بدونین اینفوگرافی(Infographic) از ترکیب دو کلمه Information(به معنی اطلاعات) و Graphic به وجود اومده. به زبان ساده، اینفوگرافی یه محتوای گرافیکی هست که با هدف درک و فهم راحت تر و بهتر اطلاعات طراحی شده. در اینفوگرافی از کمترین مقدار متن استفاده میشه در عین حال این پتانسیل رو داره که به عنوان یه ابزار قدرتمند برای نمایش داده ها، توضیح مفاهیم، ساده سازی پیچیدگی ها، ترسیم روابط، نمایش روندها و ارائه آمار و ارقام مورد استفاده قرار بگیره. توجه داشته باشین که اینفوگرافیک مبتنی بر داده، بر مجموعه ای از داده های چندگانه و آماری مهم تمرکز داره.

مزایای استفاده از اینفوگرافی چیست؟

مزایای استفاده از اینفوگرافی

همونطور که گفتیم، اینفوگرافی یکی از مهم ترین روش ها برای استفاده در داده های متنی هست که طرفداران زیادی وجود داره. این روش با ترکیب اطلاعات و عناصر گرافیکی باعث انتقال بهتر محتوا به کاربران میشه و برای تولید محتواهای گرافیکی بسیار کاربرد داره. استفاده از این روش نقش اساسی در رابطه با بازاریابی و تبلیغات برند شما داره. همچنین اینفوگرافی مزایای زیادی به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از اینفوگرافی بپردازیم تا با این موارد اشنایی داشته باشین.

بیشتر بخوانید: 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

  • جلب توجه بیشتر

یکی از مزایای استفاده از اینفوگرفی که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از کسب و کارها قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که باعث میشه تا توجه بیشتری جلب بشه. بهتره بدونین مطالعه اینفوگرافی شباهت زیادی به مطالعه یه صفحه از کتاب نداره. تجربه مطالعه اینفوگرافیک رو میشه به لذت خوندن کامیک بوک ها تشبیه کرد. وقتی چشم بین تصاویر و خطوط و رنگ ها حرکت می کنه و در اون میان جمله های کوتاه رو هم می خونه. این جذابیت باعث میشن اطلاعات ارائه شده در اینفوگرافیک برای مدتی طولانی در ذهن مخاطب باقی بمونه.

  • امکان بهبود سئو سایت

امکان بهبود سئو سایت هم یکی دیگه از مزایای استفاده از اینفوگرافی هست. یه اینفوگرافی جذاب با جلب توجه مخاطب به تقویت سئو کمک می کنه. اینفوگرافیک ها افراد رو به سمت سایت های شما هدایت می کنند، چون احتمال بیشتری هست که مخاطب اون رو به اشتراک بذاره و یا از طریق لینک وارد صفحه مشخصی از سایت شما بشه و همونطور که می دونین این می تونه باعث افزایش رتبه صفحات سایت شما از نظر الگوریتم گوگل بشه. به این ترتیب، شما می تونین با اینفوگرافی سئو سایت خودتون رو بهبود بدین.

  • قابلیت اشتراک گذاری

یکی دیگه از مزایای استفاده از اینفوگرافی، قابلیت اشتراک گذاری هست. یه اینفوگرافیک منتشر شده در یه وبلاگ یه سایت معمولا یه کد جاسازی شده رو هم ارائه میده. این کد اجازه میده تا یه لینک خودکار از سایت اصلی به سایت شما ایجاد بشه. اون ها همچنین به راحتی در شبکه های اجتماعی منتشر شده و به اشتراک گذاشته میشن و در مقایسه با متن، شانس بیشتری برای ویروسی شدن دارن.

  • افزایش تاثیر تبلیغات

افزایش تاثیر تبلیغات هم یکی دیگه از مزایای استفاده از اینفوگرافی هست. یه تصویر ارزش هزار کلمه رو داره. با استفاده از اینفوگرافیک می تونین در فضای صفحات سایت خودتون صرفه جویی کنین. شما همچنین می تونین در فضایی اندک، اطلاعات حیاتی کسب و کار رو ارائه بدین و بیشتری تاثیر رو دریافت کنین. از طرف دیگه، اینفوگرافی باعث تمایز شما از برندهای رقیب میشه و اثر تبلیغات برند رو هم افزایش میده.

بیشتر بخوانید: 7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی

کاربردهای اینفوگرافیک چیست؟

کاربردهای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک مجموعه ای از متون، تصاویر، المان های گرافیکی و... هستن که یه نمای کلی از موضوع مورد نظر شما رو به تصویر میکشن و قدرت درک اطلاعات با یه نگاه رو به مخاطب هدیه می کنند. اصولا سعی میشه در ساخت اینفوگرافیک از تصاویر جذاب و چشم نواز و رنگ های زیبا استفاده کرد. امروزه با رشد روزافزون دنیای وب و افزایش روند تولید محتوا اینفوگرافیک ها یه ابزار ارزشمند و متمایز برای سبقت از رقبا و ارتباط بصری با مخاطب محسوب میشن. اینفوگرافی ها کاربردهای زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم. اینفوگرافیک در موارد مختلفی به کار میره. برخی از کاربردهای اینفوگرافیک عبارت هستن از:

  • برای راهنمایی و آموزش بهتر دانش آموزان در مدارس با هدف یادگیری بهتر
  • اشتراک گذاری تاریخچه کار و سوابق
  • برندسازی و جذب مخاطب
  • آموزش و افزایش فروش در شبکه های اجتماعی
  • انتشار در سطح وب برای جذب کاربر
  • افزایش سرعت انتقال اطلاعات به مخاطب

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اینفوگرافی چیست؟ اطلاعاتی در مورد اینفوگرافی یا Infographic به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از اینفوگرافی بپردازیم و کاربردهای اینفوگرافیک رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اینفوگرافی یه نوع نمایش اطلاعات در قالب گرافیکی هست که به خواننده ها کمک می کنه تا مفاهیم رو راحت تر درک کنند. اینفوگرافی یکی از روش های مرسوم تولید محتوا در دنیاست و روز به روز به محبوبیت اون افزوده میشه. اینفوگرافی مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

نظرات: