گوگل آلرت یا Google Alerts؛ ابزار مفید و شگفت انگیز گوگل! گوگل آلرت چیست و چه کاربردی داره؟ به نظر شما گوگل آلرت چجوری می تونه به سئو سایت ما کمک کنه؟ آیا گوگل آلرت رایگان هست؟ گوگل آلرت چه امکانات و ویژگی هایی رو در اختیار ما می ذاره؟ گوگل آلرت رو میشه بدون شک یکی از زیر آبی ترین سرویس های گوگل نامگذاری کرد، چرا این اسم رو روش می ذاریم؟ به دلیل اینکه گوگل خیلی ریز و به قول خودمون سوسکی درباره اون صحبت می کنه و خیلی زیاد راجبش توضیح نمیده!

گوگل به عنوان یه موتور جستجوگر پرقدرت، هر روز برای جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران خود، خلاقیت های زیادی رو به کار می گیره. ارائه سرویس های رایگان یکی از این ایده ها و خلاقیت هاست که کاربران می تونن از اون ها به نفع خودشون استفاده کنند و سود ببرن. یکی از سرویس های رایگان اون، گوگل آلرت هست که در عین سادگی می تونه کارآمد بوده و حتی برای سئو سایت شما مفید باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله گوگل آلرت چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوگل آلرت یا Google Alerts به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای گوگل آلرت بپردازیم و تاثیر گوگل Alerts بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

گوگل آلرت چیست؟

گوگل آلرت چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم گوگل آلرت یا Google Alerts رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که گوگل آلرت چیست؟ ما می توتیم در پاسخ به این سوال بگیم که گوگل آلرت یکی از ابزارهای رایگان گوگل محسوب میشه که علی رغم کاربردهای مهم و جالب اون در پیش خیلی از کاربران همچنان شناخته شده نیست. به کمک گوگل آلرت شما می تونین خیلی سریع از همه اتفاقات اینترنت مطلع بشین. گوگل آلرت به شما کمک می کنه تا شما از نظر کاربران و مخاطبان خودتون باخبر بشین و بتونین نقاط ضعف و قوت خودتون رو بهتر بشناسین.

جالب اینجاست که بدونین گوگل آلرت یا Google Alerts ابزاری مفید برای افرادی هست که می خوان درباره یه موضوع خاص جدیدترین اطلاعات رو کسب کنند. به عبارت دیگه، می تونیم بگیم که با کمک گرفتن از این ابزار می تونین یه کلمه کلیدی یا یه عبارت ویژه رو به گوگل معرفی کنین و هر روز جدیدترین مطالبی که درباره اون موضوع خاص در اینترنت منتشر میشه رو دریافت کنین. استفاده از این ابزار گوگل سرعت رسیدن شما به یه مطلب بالا میبره و همچنین همیشه بروزترین اخبار و مطالب رو در دسترس خودتون دارین که این موارد باعث میشه از وبگردی های طولانی و معمولا خسته کنند رهایی پیدا کنین.

مقاله پیشنهادی: کلمه کلیدی چیست و چگونه انتخاب می شود؟

کاربردهای گوگل آلرت چیست؟

کاربردهای گوگل آلرت چیست؟

همونطور که گفتیم، گوگل آلرت یه ابزار رایگان هست که می تونه هر وقت که کلمه کلیدی یا عبارت مورد نظرتون توسط گوگل ثبت و ایندکس میشه به شما اطلاع رسانی کنه. گوگل آلرت پتانسیل بالایی برای استفاده در امور بازاریابی داره. همچنین می تونه در موارد مختلفی مورد استفاده کاربران گوگل قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای گوگل آلرت بپردازیم.

  • آگاه شدن از نظرات مخاطبان

یکی از کاربردهای گوگل آلرت، آگاه شدن از نظرات مخاطبان سایت هست. این ابزار برای فهمیدن اخبار دیجیتال مارکتینگ هم خیلی مفید و راهگشا هست. اگه در حوزه کاری خودتون شناخته شده هستین، می تونین درباره نظرات مشتریان و سایر افراد در مورد کسب و کار خودتون مطلع بشین. البته توجه داشته باشین که اگه دوست ندارین نظرات مربوط به شرکت رو به صورت آنلاین دریافت کنین، می تونین به جای اسم سازمان یا شرکت، اسم خودتون رو وارد کنین. شاید این کار خوب به نظر نرسه، ولی حداقل می دونین که افراد در مورد شما چه نظراتی دارن.

  • آنالیز دقیق کلمات کلیدی هدف

بررسی و نظارت دقیق کلمات کلیدی هدف هم یکی دیگه از کاربردهای گوگل آلرت هست. با اطلاع از وضعیت و دامنه کاربرد کلمات کلیدی می تونین محتوای خودتون رو به سمت و سوی موضوعاتی ببرین که هنوز کسی به اون ها نپرداخته. علاوه بر این، استفاده از این قابلیت می تونه به پیدا کردن و بهره برداری از سایر کلمات کلیدی مرتبط هم کمک کنه. به طور کلی، به عاملی در جهت تقویت استراتژی های شما در زمینه پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی تبدیل میشه که می تونین ازش بهره ببرین.

  • جلوگیری از سرقت ادبی مقالات

یکی دیگه از کاربردهای Google Alerts، جلوگیری از سرقت ادبی مقالات خود شما هست. با استفاده از این ابزار به راحتی می تونین اطمینان پیدا کنین که هیچ کس آثار شما رو به اسم خودش منتشر نمی کنه یا هویت شما رو جعل نمی کنه. برای این کار با استفاده از اسم خود، عنوان مقاله هایی که منتشر کردین یا قسمتی از متن مقاله های خودتون، هشدار به وجود بیارین تا به راحتی بفهمین که چه کسی قصد سرقت ادبی از مقالات شما رو داره یا متوجه بشین که چه کسی مطالب شما رو نقل می کنه.

مقاله پیشنهادی: ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

تاثیر گوگل Alerts بر سئو سایت

تاثیر گوگل Alerts بر سئو سایت

به نظر شما گوگل آلرت یا Google Alerts می تونه بر سئو سایت شما تاثیر بذاره؟!

ابزار گوگل Alerts می تونه به صورت غیرمستقیم در سئو سایت تاثیر بذاره. به عبارت دیگه، شما می تونین با استفاده از این ابزار، استراتژی قوی و حرفه ای تری برای صفحه وب خودتون طراحی کنین. به طور قطع می دونین که یکی از مهم ترین کارهایی که برای چیدمان استراتژی سایت باید انجام بدین، بررسی کامل رقبا هست. ابزار گوگل آلرت این امکان رو به شما میده تا به راحتی و با کمترین سرچ فعالیت هایی رو که رقیب هاتون برای رسیدن به رتبه اول در صفحه سرچ گوگل و در مورد کلمه کلیدی مورد نظر شما انجام داده، زیر نظر بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گوگل آلرت چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوگل آلرت یا Google Alerts به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای گوگل آلرت بپردازیم و تاثیر گوگل Alerts بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، گوگل آلرت یکی از مفیدترین و ناشناخته ترین سرویس های گوگل هست. با این سرویس می تونین برای یک یا چندین کلیدواژه یه آلرت بذارین و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل اون رو به ایمیل شما میل کنه. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرت ها وجود نداره.

نظرات: