Ahrefs چیست، چه مزایایی داره و نحوه استفاده از اون چجوریه؟! اگه شما یه سئوکار هستین، حتما لزوم استفاده از ابزاری که بتونه سایت شما رو بهینه، سایت رقیب هاتون رو تجزیه و تحلیل و رتبه اون رو افزایش بده، حدس زدین. Ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهایی هست که برای بررسی سئو سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیره. این ابزار با وجود تحول تکنیک های سئو سایت در چند سال گذشته، به قدرت خودش باقی مونده. برای قرار گرفتن در رتبه یک گوگل نه تنها متودها، بلکه ابزارها هم خیلی تغییر کردن.

همونطور که می دونین، سئو سایت در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته. نه تنها راه ها و روش های رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو سخت تر شدن، بلکه نحوه استفاده از ابزارها هم تغییر کردن. امروزه کیفیت هم به اندازه کمیت مهم هست و خیلی از ابزارهایی که قبلا بر این عرصه تسلط داشتن، به طور کامل ناپدید شدن. ولی برخی از ابزارها مثل Ahrefs همچنان محبوب هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ابزار Ahrefs چیست؟ اطلاعاتی در مورد ابزار Ahrefs به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از Ahrefs بپردازیم و نحوه کار با ابزار Ahrefs رو به شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از ابزار به نتایج فوق العاده ای برسین.

مقاله پیشنهادی: آنالیز سایت چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

ابزار Ahrefs چیست؟

ابزار Ahrefs چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ابزار Ahrefs رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ابزار به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ابزار Ahrefs چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که Ahrefs ابزاری برای چک کردن بک لینک هاست. اصول لینک سازی نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده، ولی برخلاف چیزی که خیلی ها تصور می کنند، در نظر گرفتن بک لینک ها همچنان یکی از پایه های ضروری سئو هست. اینکه بدونیم چه افرادی به رقیبان ما در حوزه کسب و کارمون لینک میدن، اولین قدم برای این هست که لینک های با کیفیتی برای سایت خودمون بسازیم.

جالب اینجاست که بدونین Ahrefs ابزار بازاریابی دیجیتال هست که اطلاعات ارزشمندی رو در مورد بک لینک ها و سئو سایت ارائه میده. این ابزار بهبود رتبه بندی، محتوا، کلمه کلیدی و.... اطلاعات ارزشمندی رو ارائه میده. Ahrefs به یکی از بزرگترین پایگاه داده های مربوط به یه سایت شناخته شده و به شما کمک می کنه تا سایت خودتون رو بهتر براورد کنین تا بتونین اون رو برای موتورهای جستجو بهینه کنین. بعد از خرید ابزار Ahrefs زمان استفاده از این ابزار، یه داشبورد دریافت می کنین که به شما کمک می کنه تا همه داده های خودتون رو بررسی کنین.

مقاله پیشنهادی: بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو کارها در سال 2023

مزایای استفاده از Ahrefs چیست؟

مزایای استفاده از Ahrefs

همونطور که گفتیم، Ahrefs مجموعه نرم افزاری سئو هست که شامل ابزارهایی برای ایجاد لینک، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، بررسی رتبه و ممیزی سایت هست. زمانی که این ابزار برای اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد، عمدتا ابزاری برای تجزیه و تحلیل لینک های سایت بود. استفاده از ابزار Ahrefs مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از ابزار Ahrefs بپردازیم تا با این موارد اشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای خرید اون بگیرین.

• یکی از مزایای استفاده از ابزار Ahrefs، شناسایی کلمات کلیدی هست. می تونین با استفاده از این ابزار بررسی کنین که کدوم کلمات کلیدی رتبه بالاتری دارن. بر این اساس می تونین تصمیم بگیرین که از کدوم کلمات کلیدی خاص استفاده کنین.

• بررسی محتوای سایت هم یکی دیگه از مزایای استفاده از ابزار Ahrefs هست. محتوایی که در سایت خودتون می نویسین، به صورت مستقیم به کلمات کلیدی مرتبط هست که می خواهین سایت شما برای اون ها رتبه بندی میشه. این ابزار به شما کمک می کنه تا محتوای سایت خودتون رو تجزیه و تحلیل کرده و مشخص کنین کدوم مطالب در وبلاگ ها بیشتر به اشتراک گذاشته شدن.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از ابزار Ahrefs این هست که بک لینک های رقبا رو بررسی می کنه. بدون داشتن بک لینک، افزایش اعتبار دامنه سایت تقریبا غیرممکن هست. در زمان ایجاد بک لینک، باید بدونین که فقط باید سایت هایی رو که در بازار مشابه به شما هستن، هدف قرار بدین.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از ابزار Ahrefs این هست که لینک های شکسته رو شناسایی کنین. لینک های شکسته پیوندهایی هستن که درست کار نمی کنند. معمولا به این دلیل اتفاق می افته اون صفحه ای که لینک شما به اون اشاره داره، حذف شده.

مقاله پیشنهادی: گوگل آنالیتیکس Google Analytics چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه کار با ابزار Ahrefs چگونه است؟

نحوه کار با ابزار Ahrefs

 Ahrefs از یه نرم افزار خیلی پیشرفته کرال برای باز آفرینی نحوه ای که موتورهای جستجوگر سایت ها رو می بینه استفاده می کنه. این قابلیت به نرم افزار و به کاربران این امکان رو میده تا شبکه پیچیده لینک های ورودی رو ببینه. علاوه بر این، این ابزار تحلیلی محتوای صفحات رو هم به شما نشون میده، محتوا رو بر اساس محبوبیت رتبه بندی می کنه و انواع مختلف داده ها رو دسته بندی کرده و گزارشی از اون ها رو آماده می کنه. شما می تونین با استفاده از این ابزار کارهای مختلفی انجام بدین. در ادامه 3 کاری که فقط با Ahrefs می تونین انجام بدین رو به شما یاد می دیم.

آموزش سرچ کلمات کلیدی

آموزش سرچ کلمات کلیدی

یکی از کارهایی که می تونین فقط با Ahrefs انجام بدین، آموزش سرچ کلمات کلیدی هست. بهتره بدونین بخش Keyword Explore داخل ابزار Ahrefs به شما این امکان رو میده تا کلمات کلیدی مربوط و مناسب خودتون رو پیدا کنین. از اونجایی که Ahrefs بیش از 3 میلیارد کلمه کلیدی در پایگاه داده های خود داره، پس بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کار شما رو در اختیارتون می ذاره.

مقاله پیشنهادی: افزونه یواست سئو چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

وقتی که کلمه کلیدی خاصی رو جستجو می کنین، Ahrefs به شما نشون میده که کدوم یه از کلمات کلیدی بیشترین سرچ رو داره. این مورد به خصوص در صورتی که کار شما در سطح بین المللی باشه کمک زیادی به بهبود کسب و کار شما می کنه. ابزار Ahrefs می تونه به 100 زبان مختلف دنیا کلمات کلیدی رو جستجو کرده و کلمات کلیدی اصلی رو در اختیار شما بذاره. یکی دیگه از قابلیت های Keyword Explore ابزار Ahrefs رتبه بندی یه کلمه هست. در اصل برای هر موضوع یه نمره اختصاص داده شده.

آموزش به دست آوردن حجم سرچ در 10 صفحه اول گوگل

آموزش به دست آوردن حجم سرچ در 10 صفحه اول گوگل

بیشتر سئوکاران از حجم سرچ کلمات کلیدی، برای به دست آوردن ترافیک یه صفحه استفاده می کنند. در صورتی که این روش دقیقی نیست، چون صفحات فقط بر اساس یه کلمه رتبه بندی نمیشن، بلکه بیشتر بر اساس کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح دم دراز رتبه می گیرن. در پایین بخش Keywords Explore قسمتی به اسم SERP Overview وجود داره که ترافیک ماهانه بهترین صفحات گوگل رو نشون میده. توجه داشته باشین که این قسمت حجم جستجو و ترافیک سایت رو بر اساس کشوری که انتخاب کردین نشون میده.

آموزش بررسی ساب فولدرهای سایت رقبا

آموزش بررسی ساب فولدرهای سایت رقبا

یکی دیگه از کارهایی که می تونین با استفاده از ابزار Ahrefs انجام بدین، بررسی ساب فولدرهای سایت رقباست. در قسمت Top Subfolder می تونین ساختار سایت رقبای خودتون رو بررسی کنین و قسمت هایی از سایت رقبا که بیشترین ترافیک رو به خودتون جذب می کنه، بشناسین. در این قسمت ساب فولدرهایی که در سایت Ahrefs و در کشور آمریکا نتونستن بیشتری ترافیک رو به خودشون جذب کنند مشاهده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ابزار Ahrefs چیست؟ اطلاعاتی در مورد ابزار Ahrefs به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از Ahrefs بپردازیم و نحوه کار با ابزار Ahrefs رو به شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از ابزار به نتایج فوق العاده ای برسین. همونطور که گفتیم، Ahrefs ابزاری برای چک کردن بک لینک هاست. اصول لینک سازی نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده، ولی برخلاف چیزی که خیلی ها تصور می کنند، در نظر گرفتن بک لینک ها همچنان یکی از پایه های ضروری سئو هست.

نظرات: