ارتباط بازاریابی محتوا با سئو سایت؛ این روزها اصطلاحات مربوط به دیجیتال مارکتینگ همه جا شنیده میشه. اگه با این حوزه آشنا باشین، احتمالا واژه های سئو و بازاریابی محتوا رو در اشاره به دو مفهوم کاملا جدا شنیدین، ولی آیا می دونستین این دو با هم ارتباطی تنگاتنگ دارن؟ به نظر شما تولید محتوا چه اهمیتی داره؟ جنبه های مختلف سئو سایت چی می تونه باشه؟

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا حد و مرز مشخصی نداره و به نحوی این دو مکمل همدیگه هستن و اهداف اون ها، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو هست. همونطور که چرخ ها بدون موتور کارایی ندارن، محتوا بدون سئو هم در بازاریابی دیجیتال کارایی نداره و درست مثل موتور بدون چرخ، یه ماشین پر زرق و برق هست که در هیچ کجا جایی نداره. محتوا به سئو نیاز داره تا در میان پست هایی که هر روزه در اینترنت منتشر میشه برجسته بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارتباط بازاریابی محتوا با سئو دقیقا چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازاریابی محتوا و سئو سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط بازاریابی محتوا با سئو سایت بپردازیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده که بازاریابی محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازاریابی محتوا یا Content Marketing یکی از اصطلاحات مدرن بازاریابی هست. این کار در گذشته هم انجام میشد و ممکنه حتی کتیبه های سنگی رو هم تلاشی در راستای بازاریابی محتوا بدونیم. به عبارت دیگه، فرایندی که محتوای جذاب و قانع کننده رو با هدف درگیر کردن گروه مشخصی از مخاطبان هدف تولید می کنه تا اون ها رو به انجام اقدامات سودآور ترغیب کنه. نباید فکر کنین که بازاریابی محتوا فقط از طریق رسانه های دیجیتال انجام میشه. هنوز هم روش های بازاریابی محتوا به صورت آفلاین و حتی مکتوب وجود دارن.

مزایای استراتژی بازاریابی محتوای موفق، داشتن برنامه ریزی دقیق و منظم بوده و باید به این نکته توجه داشت که محتوا مختص چه کسانی تولید میشه و مخاطب ای محتوای ایجاد شده چه سودی میبره و یا قراره کدوم یک از مشکلات خود رو با کمک محتوای تولید شده برطرف کنه، افرادی که در این امر نوع بازاریابی فعالیت دارن، باید مراحلی رو مد نظر قرار بدن که بتونن به وسیله اون ها بهترین عملکرد رو داشته باشن. بازاریابی محتوا طی سال های گذشته در راه اندازی کسب و کارهای جدید بسیار مورد توجه قرار داشته و عمده استفاده از اون در فضای مجازی بوده. در واقع بازاریابی محتوا در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی به کار میره.

مقاله پیشنهادی: 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

آشنایی با سئو محتوا

بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا رو میشه اینجوری معنی کرد که تولید محتوای آنلاین به جوری که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو جذاب باشه. از دید موتورهای جستجو، سئوی محتوای شامل همه روش های سئو و تکنیک هایی هست که باعث میشه محتوای شما به راحتی برای ربات های خزنده قابل شناسایی و خوندن باشه و همچنین ساختار مناسبی داشته باشه. از دید کاربران، سئو محتوا به معنی فراهم کردن محتوای با کیفیت به صورت مستمر به جوری که پاسخگوی نیازهای اون ها باشه.

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو سایت چیست؟

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو سایت

حتی اگه بهترین محتوا رو با در نظر گرفتن علایق و سلایق مخاطب و با بهترین کیفیت تولید کرده باشیم، تا وقتی نتونین اون رو به دست جامعه هدف برسونین هیچ فایده ای نداره. اینجا سئو به کمک بازاریابی محتوا میاد. شما محتوای با کیفیت رو تولید کردین و در اون اطلاعات مورد علاقه مخاطب رو جای دادین. حالا باید کاری کنین که این محتوا در معرض دید مخاطب قرار بگیره و این کار رو با تکنیک های سئو انجام میدین. بازاریابی محتوا با سئو سایت ارتباط زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ارتباط بازاریابی محتوا با سئو سایت بپردازیم.

بیشتر بخوانید: گوگل ادز چیست و چگونه کار می کند؟

  • سئو و بازاریابی محتوا با هم یکپارچه اند

برخلاف تصویر برخی از افراد که فکر می کنن سئو و بازاریابی محتوا از هم کاملا متفاوت هستن، این دو در هم تنیده هستن. سئو و بازاریابی محتوا با مقدار زیادی با هم همپوشانی دارن. البته بین سئو و بازاریابی محتوا تفاوت هایی هم وجود داره و به عبارت دیگه، این دو رو میشه از هم متفاوت دونست و واقعیت هم همین هست، ولی از این سخت نمیشه چنین نتیجه گرفت که این دو با هم در تعارض و دشمنی هستن. به عبارت دیگه، سئو محدود و فنی تر، ولی بازاریابی محتوا گسترده، جامع تر و کامل تر هست.

  • سئو و بازاریابی محتوا رابطه مکمل دارند

ارتباط بین بازاریابی محتوا و سئو رو میشه از یه زاویه دیگه هم بررسی کرد. سئو تقاضا ایجاد می کنه و بازاریابی محتوا به این تقاضاها پاسخ میده. واضح هست که سئو بدون محتوا معنایی نداره. شما به واژه ها، کلمات کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و... نیاز دارین تا بتونین حرفی از سئو به وسط بیارین. به قول یه کارشناس، سئو یعنی کلمات کلیدی و بازاریابی محتوا یعنی استفاده از این کلمات کلیدی. تنها راه برای استفاده از کلمات کلیدی ایجاد شده توسط سئو این هست که شما اون ها رو به صورت استراتژیک در محتوای خودتون بکار ببرین.

  • سئو و بازاریابی محتوا در هم تنیده اند

اگه دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم، می فهمیم که سئو چیزی بیش از تولید محتوا، وبلاگ نویسی و کلمات کلیدی هست. سئو یعنی بهینه سازی فایل Robots.txt، بهینه سازی متا داده ها، استفاده از تگ های مناسب و یه سری مسائل فنی از این دست. این بهینه سازی های فنی، کار رو برای بازاریابی محتوا آسون می کنه. یعنی این بهبودها در خدمات ترویج مطالب و محتواهای سایت هست و بهبود تجربه کاربر رو به دنبال داره. به همین دلیل هست که باز هم تاکید می کنم ارتباط بین سئو و بازاریابی محتوا جدا نشدنی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارتباط بازاریابی محتوا با سئو دقیقا چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازاریابی محتوا و سئو سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط بازاریابی محتوا با سئو سایت بپردازیم. همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوا یه فعل معلوم هست با یه عمل در حال انجام. یعنی اینجوری نیست که شما یبار اون رو انجام بدین و دیگه تموم بشه، بلکه فرایندی ادامه دار هست و ادامه پیدا می کنه. بازاریابی محتوا و سئو دو بال یه پرنده هستن. وبمسترها، صاجبان صنایع و مدیران کسب و کارها برای موفقیت در این زمینه، هم باید به سئو توجه نشون بدن و هم با فوت و فن های بازاریابی محتوا به خوبی آشنا باشن و بتونن اون ها رو به کار ببرن.

نظرات: