بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو کارها در سال 2023؛ آیا به دنبال افزونه های کاربردی گوگل کروم برای بهبود سئو سایت خودتون هستین؟ از زمانی که گوگل کروم در سال 2008 راه اندازی شد تا به الان پیشرف های زیادی کرده. گوگل کروم نحوه استفاده ما از اینترنت رو با رابط کاربری ساده، سطح امنیت بالا و همچنین تطبیق شگفت انگیز اصلاح کرده. پس عجیب نیست که گوگل کرم الان یکی از گسترده ترین مرورگرهای وب هست. در کنار طراحی کاربرپسند و سرعت مرور سریع، این مرورگر وب به دلیل افزونه های قابل توجه خود که کار سئوکارها رو آسون می کنه، از محبوبیت بالایی برخوردار هست.

پلتفرم های سئو بخش جدایی ناپذیر از روال کاری هر کدوم از متخصصین سئو هست. این افراد در تجزیه و تحلیل محتوا، بخش فنی و جستجوی کلمات کلیدی باید به خوبی عمل کنند. خبر خوبی که برای شما داریم این هست که مرورگر اینترنت می تونه به شما در حل بسیاری از مسائل مربوط به سئو کمک کنه. خیلی از ابزارهای سئو افزونه هایی برای مرورگر ارائه کردن که به افراد کمک زیادی می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو کارها در سال 2023، اطلاعاتی در مورد اهمیت افزونه های گوگل کروم به شما ارائه کنیم و به معرفی 10 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: آنالیز سایت چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

چرا افزونه های گوگل کروم اهمیت دارند؟

افزونه های گوگل

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم افزونه های گوگل کروم رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این افزونه ها به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که چرا افزونه های گوگل کروم اهمیت دارند؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که افزونه های گوگل کروم برای راحتی ما به وجود اومدن. صرفه جویی در زمان و دسترسی سریع به چیزی که نیاز دارین برای یه دیجیتال مارکتر مهم هست و از اهمیت زیادی برخوردار هست. شما هم می تونین از این افزونه ها استفاده کنین.

مقاله پیشنهادی: افزونه یواست سئو چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

مثلا به جای اینکه وارد سایت الکسا بشین و رتبه الکسا، تعداد بک لینک ها، بانس ریت و میزان ماندگاری کاربر روی سایت مورد نظر رو بررسی کنین، با نصب افزونه الکسا تولبار به راحتی و خیلی سریع میشه با یه کلیک به اطلاعات و داده های مورد نیاز خودتون دسترسی داشته باشین. به همین دلیل خیلی از سایت های معروف در دنیا برای احترام به کاربران خودشون و ایجاد دسترسی سریع به اون ها افزونه گوگل کروم رو ارائه دادن.

معرفی 10 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

امروزه پرطرفدارین و پر کاربردترین مرورگرهای روز دنیا مرورگر گوگل کروم هست. کروم با ابزارها و پلاگین هایی که داره تونسته از سایر مرورگرهای اینترنت در بین کاربران محبوب تر باشه. کاربرد بی نظیر کروم افزونه های مختلفی هست که می تونین روی اون نصب کنین. به جز نیازهای کاربردی و عمومی در کروم، می تونین از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو هم استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 10 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت بپردازیم تا این افزونه ها رو بشناسین.

مقاله پیشنهادی: بهترین جایگزین های الکسا کدام وبسایت ها هستند؟

• افزونه MozBar

یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت، افزونه MozBar هست که به کاربران خودش این امکان رو میده تا با یه کلیک وضعیت سئو سایت خودشون رو تجزیه و تحلیل کنند. افزونه MozBar جزو بهترین افزونه های گوگل کروم هست. این افزونه در حین مشاهده هر صفحه وبسایت، معیارهایی رو ارائه میده که به کاربران خودش این امکان داده میشه تا SERP ها رو به یه فایل CRV منتقل کرده و اون ها رو مورد تجزیه و تحلیل قرار بدن. قیمت این افزونه به مدت 30 روز رایگان و بعد از اون به ازای هر ماه مبلغ 99 دلار باید بپردازین.

• افزونه SimilarWeb

یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت، افزونه SimilarWeb هست که به کاربران معیارهای کلیدی جذب ترافیک سایت رو ارائه می کنه و کاربران در حالی که در گوگل در حال سرچ کردن هستن، می تونن با استفاده از اون ترفندها و استراتژی هایی که برای بهینه سازی یه صفحه سایت انجام شده رو مشاهده کنند. این افزونه برای افرادی مناسب هست که به دنبال پیدا کردن جدیدترین و تاثیرگذارترین استراتژی های سئو سایت هست. قیمت افزونه SimilarWeb کاملا رایگان هست.

• افزونه GrowthBar

افزونه GrowthBar یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو کارها در سال 2023 هست که با استفاده از این ابزار می تونین به داده های مهمی درباره سایتی که می خواهین آنالیز کنین دسترسی داشته باشین. نصب این افزونه اطلاعاتی مثل کلمات کلیدی پرکاربرد سایت، میزان سختی کلمات کلیدی، قدرت دامنه، تعداد بک لینک، تعداد کلمات صفحه و..... به شما میده. با این افزونه شما می تونین مناسب ترین کلمات کلیدی رو برای سایت خودتون پیدا کنین. قیمت این افزونه تا 5 روز رایگان و بعدا برای هر ماه 29 دلار باید پرداخت کنین.

• افزونه Impactana

یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت، افزونه Impactana هست که نوعی تولبار بازاریابی محتواست که به آنالیز صفحات سایت در شبکه های اجتماعی می پردازه. این ابزار تعداد دفعات اشتراک گذاری سایت رو در شبکه های اجتماعی توییتر، فیسبوک، لینکدین و سایر مواردشون نشون میده. این ابزار با استفاده از دو مقیاس Impact و Buzz به آنالیز محتوا می پردازه.

• افزونه Ahrefs SEO

Ahrefs SEO

افزونه Ahrefs SEO هم یکی دیگه از 10 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو کارها در سال 2023 هست. این افزونه دسترسی سریعی رو به بک لینک پروفایل، وضعیت کلمات کلیدی و سئو داخل صفحه سایت های رقبا به شما میده. این اطلاعات شامل تعداد کل بک لینک ها، تعداد سایت های لینک دهنده، لینک های شکسته، تعداد کلمات کلیدی که صفحه مورد نظر روی اون رتبه داره، وضعیت سئوی داخلی صفحه و... هست. این افزونه دقیقا شبیه افزونه قبلی در نتایج جستجو هم اطلاعاتی رو در اختیار شما قرار میده.

• افزونه Keyword Everywhere

یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت، افزونه Keyword Everywhere همه خدمات و امکانات خودش رو به صورت کاملا رایگان به کاربران ارائه می کنه. با استفاده از این افزونه می تونین حجم جستجوی ماهانه، هزینه برای هر کلیک و رقابت Google Adwords کلمات کلیدی رو بررسی کنین. با ورود به هر صفحه می تونین کلمات کلیدی موجود در اون صفحه رو با یه کلیک بررسی کنین. توجه داشته باشین که این افزونه روی کلمات و عبارت های فارسی هم خوب عمل می کنه.

• افزونه SEMrush

افزونه SEMrush هم یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت هست. این افزونه نوعی ابزار تحلیلی برای سئو هست که خیلی از مواقع مورد استفاده شما قرار می گیره. با استفاده از افزونه SEMrush می تونین به بررسی بک لینک ها کلمات کلیدی سایت های مورد نظرتون بپردازین. این افزونه علاوه بر تحلیل سئو سایت های رقبا پیشنهادهایی رو هم برای بهبود سئو و در اصل استراتژی سئو به شما میده که می تونین از اون ها در جهت ارتقا سئو سایت خودتون استفاده کنین.

• افزونه Redirect Path

یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت، افزونه Redirect Path هست که برای بررسی ریدایرکت صفحات سایت هست که معمولا برای بررسی وضعیت صفحات سایت خودتون می تونین ازش استفاده کنین. در اصل با استفاده از این افزونه می تونین مسیر صفحات سایت خودتون رو پیگیری کنین و ببینین صفحات شما به چه صفحاتی ریدایرکت شدن و اگه دارای خطا هستن دلیل خطای صفحات شما رو راحت تر پیگیری کرده و مشکلات خودتون رو برطرف کنین.

• افزونه BuzzSumo

BuzzSumo

یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت، افزونه BuzzSumo هست که برای بازاریابی محتواست. این ابزار به شما این امکان رو میده تا محبوب ترین محتوای آنلاین به اشتراک گذاشته شده برای هر موضوعی رو جستجو پیدا کنین. با این افزونه شما می تونین در مورد نحوه عملکرد یه محتوا دید جامعی پیدا کنین. افزونه BuzzSumo تعداد تعاملات فیسبوک، توییتر، پینترست، ردیت رو همراه با تعداد لینک ها و امتیار Evergreen مقاله نشون میده. برای مشاهده آمارهای گفته شده کافیه مقاله که قصد دارین تجزیه و تحلیل کنین رو باز کرده و بر روی آیکون افزونه در مرورگر خودتون کلیک کنین.

• افزونه Serpstat

افزونه Serpstat هم یکی دیگه از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت هست که با استفاده از اون می تونین جستجوی کلمات کلیدی، بررسی رتبه سایت، تجزیه و تحلیل بک لینک سایت، آنالیز رقبای سایت خودتون رو انجام بدین. با استفاده از افزونه رایگان این پلتفرم می تونین با یه کلیک، سایت دلخواهتون رو تجزیه و تحلیل کنین. این افزونه قسمت های مختلفی داره که بررسی سئو داخلی سایت، آنالیز صفحات سایت، آنالیز دامنه سایت هستن که شما می تونین از این ابزارها استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو کارها در سال 2023، اطلاعاتی در مورد اهمیت افزونه های گوگل کروم به شما ارائه کنیم و به معرفی 10 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت بپردازیم. همونطور که گفتیم، امروزه پرطرفدارین و پر کاربردترین مرورگرهای روز دنیا مرورگر گوگل کروم هست. کروم با ابزارها و پلاگین هایی که داره تونسته از سایر مرورگرهای اینترنت در بین کاربران محبوب تر باشه. کاربرد بی نظیر کروم افزونه های مختلفی هست که می تونین روی اون نصب کنین.

نظرات: