5 روش نورپردازی برای تولید محتوا؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ می خواهین اولین تولید محتوا ویدیویی خودتون رو برای اینستاگرام یا سایت انجام بدین ولی خروجی کار اصلا رنگ و رویی نداره؟ مشکل از نور هست؟ اگه مشکل شما هم دقیقا نورپردازی ویدیو هست، پس در ادامه با ما همراه باشین تا چند روش نورپردازی در هنگام سفارش تولید محتوا رو واستون معرفی کنیم.

تولید محتوا ویدیویی جذاب و تاثیرگذار به عوامل کلیدی نیازمند هست. یکی از بزرگترین کارهایی که می تونین برای حرفه ای جلوه دادن یه ویدیو انجام بدین، نورپردازی مناسب هست. اهمیت نور و تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا چیزی هست که برای پیشرفت کسب و کار خودتون هیچ وقت نباید ازش غافل بشین. این موضوع می تونه تفاوت بین محتوای با کیفیت و آماتور رو به راحتی نشون بده. ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش نورپردازی برای تولید محتوا، اطلاعاتی درباره اهمیت نورپردازی در تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های نورپردازی برای تولید محتوا بپردازیم تا با این تکنیک ها آشنا بشین. چرا که از ویژگی های محتوای کامل برای کاربر و موتورهای جستجو این مورد هم می تواند باشد.

اهمیت نورپردازی در تولید محتوا

اهمیت نورپردازی در تولید محتوا

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که نورپردازی چه اهمیتی در تولید محتوا داره؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که نور مناسب برای ویدیوی شما می تونه حال و هوای محتوای شما رو تنظیم کنه. این به مخاطبان و بیننده ها کمک می کنه تا احساس خودشون رو در زمان تماشای ویدیو درک کنند. این نکته رو به یاد داشته باشین که یه دوربین فیلم برداری به همون روشی که چشم ما کار می کنه نور رو ضبط و پردازش نمی کنه. اگه نور طبیعی در اون روز خوبه، اعتماد به نور طبیعی می تونه ایده خوبی باشه.

جالب اینجاست که بدونین اگه برای چندین ساعت می خواهین تولید محتوا ویدیویی انجام بدین و می خواهین مدت زیادی فیلم برداری کنین، با حرکت خورشید، نور طبیعی شما تغییر می کنه. به همین دلیل نور مصنوعی به شما امکان کنترل کامل منبع نور رو میده. حتی بهترین دوربین های فیلم برداری هم نمی تونن به اندازه انسان جزئیات رو پردازش کنند. بنابراین، عاقلانه هست که از نور طبیعی برای تهیه محتوای ویدیویی استفاده بشه.

مقاله پیشنهادی: 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

مزایای نورپردازی صحیح

حائز اهمیت هست که بدونین داشتن یه منبع نور خوب در زمان تولید محتوای ویدیویی، مدت زمان تدوین ویدیو رو کاهش میده. در زمان کار با نور مصنوعی بهش توجه زیادی کنین، چون ایجاد تغییرات در زمان فیلم برداری خیلی راحت تر از زمان تدوین هست. نورپردازی به روایت داستان کمک می کنه. وقتی نوبت به داستان سرایی میرسه، نورپردازی صحیح می تونه نقش ظریف و در عین حال قوی رو داشته باشه. شما می تونین با نورپردازی صحیح با تعیین دقیق سوژه نحوه پذیرفتن داستان توسط مخاطب رو کنترل کنین.

روش های نورپردازی برای تولید محتوا

روش های نورپردازی برای تولید محتوا

همونطور که گفتیم، نورپردازی از اون دست عواملی هست که اگه در تصویربرداری و فیلم برداری به درستی انجام بشه، خیلی به تاثیرگذاری محتوا کمک می کنه. برای اینکه بتونین بهترین بازخورد رو از تولید محتوا ویدیویی بگیرین، باید با انواع روش ها و تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا آشنا باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های نورپردازی برای تولید محتوا بپردازیم.

  • چراغ های سافت باکس(Softbox Lights)

یکی از روش های نورپردازی برای تولید محتوا، استفاده از چراغ های سافت باکس یا Softbox Lights هست. این چراغ ها نور پهن و مسطحی شبیه نور طبیعی پنجره ها رو به وجود میارن و می تونین اون ها رو برای فیلم برداری های داخلی ساده روی ناحیه دوربین فیلم برداری خودتون یا هر جایی از صحنه آویزون کنین. بیشتر چراغ های سافت باکس مستطیل شکل هستن.

  • چراغ های LED روی دوربین

یکی دیگه از روش های نورپردازی برای تولید محتوا، استفاده از چراغ های LED روی دوربین هست. چراغ های LED روی دوربین رو به عنوان چراغ های سافت باکس برای دوربین خودتون در نظر بگیرین. شما LED رو باید روی دوربین خودتون دقیقا بالای لنز قرار بدین و بعد از نصب اون صدها لامپ کوچیک برای تولید روشنایی یکنواخت و روشن خواهین داشت. از اونجایی که این چراغ ها اساسی چراغ های کوچیک سافت باکسی هستن، برای ایجاد محتوای خارج از منزل و در زمان استفاده در فضاهای تاریک یا کم نور هم خیلی مفید هستن.

مقاله پیشنهادی: استاندارد تولید محتوا چیست و چه مزایایی دارد؟

  • رینگ لایت(Ring Light)

یکی دیگه از روش های نورپردازی برای تولید محتوا، استفاده از رینگ لایت یا Ring Lights هست. رینگ لایت در یوتیوب و اینستاگرام خیلی محبوب هستن. دلیلش هم این هست که وقتی جلوی اون ها می نشینین هاله کوچیک اون ها رو در چشمان خودتون می بینین، گرچه این تنها دلیل محبوبیت اون ها نیست. فضای باز وسط رینگ لایت، اثر مسطح سازی رو که بعضی وقت ها در چراغ های دیگه دیده میشه از بین میبره.

  • چراغ های طبیعی(Natural Lights)

استفاده از چراغ های طبیعی هم یکی دیگه از تکنیک های نورپردازی برای تولید محتوا هست. نور طبیعی به معنی بیرون رفتن نیست. از اونجایی که حدود ظهر، نور طبیعی خورشید دارای دمای رنگ تقریبا 5500K هست، زمان مناسبی برای راه اندازی صحنه فیلم برداری و ضبط جدیدترین فیلم شماست. شما می تونین با استفاده از نورهای طبیعی، جذابیت ویدیوی خودتون رو افزایش بدین.

  • چراغ های چتری

یکی دیگه از تکنیک های نورپردازی برای تولید محتوا، استفاده از چراغ های چتری یا Umbrella Lights هست. چراغ های چتری دو نوع دارن. یه نوع بازتابنده که نور رو به سمت منطقه عکس برداری شما برمی گردونه و یه نوع شلیک کننده که نور رو به آرومی به سمت سوژه شما هدایت می کنه. لامپ ها، محافظ ها و پایه های روشنایی اون ها همشون قابل حمل هستن. بنابراین برای فیلم برداری در هر مکان ایده آل هستن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 روش نورپردازی برای تولید محتوا، اطلاعاتی درباره اهمیت نورپردازی در تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های نورپردازی برای تولید محتوا بپردازیم تا با این تکنیک ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، نور مناسب برای ویدیوی شما می تونه حال و هوای محتوای شما رو تنظیم کنه. این به مخاطبان و بیننده ها کمک می کنه تا احساس خودشون رو در زمان تماشای ویدیو درک کنند. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی نورپردازی ویدیوی خودتون رو انجام بدین.

نظرات: