نحوه انتخاب دامنه سایت بر اساس اصول سئو؛ آیا دوست دارین با روش های انتخاب دامنه مناسب آشنا بشین؟ اصلا می دونین دامنه چیست و چرا اهمیت داره؟ به نظرتون اسم دامنه چجوری بر سئو سایت تاثیر می ذاره؟ نحوه انتخاب اسم دامنه مناسب سئو چجوریه؟ معیارهای مهم برای انتخاب اسم دامنه مناسب کدامند؟ چرا دقت در انتخاب اسم دامنه شما اهمیت زیادی داره؟ آیا کلمات کلیدی هم در دامنه تاثیر دارن؟

آیا این درسته که اگه سایت و کسب و کار با کیفیتی داشته باشین، کاربران به اسم دامنه شما توجه نمی کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گرفت که دامنه سایت عنصر اصلی سایت شماست که می تونه زحمات شما در سئو و طراحی سایت رو به نتیجه برسونه یا تخریب کنه، شدیدا مورد توجه هر کدوم از موتورهای جستجو هست. بنابراین، انتخاب دامنه مثل سئو برای کسب و کار شما اهمیت زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نحوه انتخاب دامنه سایت بر اساس اصول سئو، اطلاعاتی در مورد دامنه سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های انتخاب دامنه مناسب برای سایت بپردازیم و تاثیر اسم دامنه بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

دامنه چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که دامنه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که به اسم یا آدرس سایت دامنه گفته میشه. همون آدرسی که در URL نوار جستجوی گوگل وارد می کنین و با وارد کردن اون به صورت مستقیم به سایت مورد نظر وصل میشین. دامنه برای هر سایت منحصر به فرد هست. به طور کلی یه دامنه از 3 قسمت مختلف تشکیل شده که با نقطه از هم جدا میشه. قسمت اول(WWW) مشخص کننده ماهیت سایت هست. قسمت دوم اسم دامنه هست که همون اسم سایت میشه مثل Mohtavakade. قسمت سوم یا پسوند دامنه نشون دهنده نوع سایت هست، مثل ir یا com. انتخاب مناسب اسم دامنه قطعا می تونه تاثیر زیادی بر روی کسب و کار داشته باشه.

تاثیر اسم دامنه بر سئو سایت چگونه است؟

تاثیر اسم دامنه بر سئو سایت

وقتی تصمیم می گیرین تا برای کسب و کار و فروشگاه خودتون سایت راه اندازی کنین، باید زیاد دقت کنین تا اسم دامنه رو درست انتخاب کنین. چون امروزه روش های زیادی رو استراتژیست های سئو برای کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو ارائه دادن که بیشتر اون ها بر مبنای انتخاب اسم درست برای دامنه و تاثیر اون بر روی سئو سایت هست. علاوه بر این، اسم دامنه بر اساس اصول سئو، باعث میشه سایر افراد آگاه باشن که سایت شما چه محصولاتی ارائه میده و فعالیت سایت چه چیزی هست. همه این ها باعث افزایش نرخ کلیک میشه.

نمیشه از تاثیر دامنه بر سئو سایت گذشت. همونطور که می دونین، موتورهای جستجو برای رتبه دادن به سایت و آوردن سایت در صفحات اول نتایج جستجو، فاکتورهای زیادی رو در نظر می گیرن که یکی از فاکتورهای خیلی مهم و اساسی انتخاب دامنه مناسب هست. سعی کنین در انتخاب دامنه عجله نکنین، خوب فکر کنین همه موارد رو جدی بگیرین چون اگه همینطوری یه دامنه انتخاب و ثبت کنین و بخواهین بعدا تغییرش بدین، به شدت روی سئو سایت تاثیر منفی و بدی می ذازه و رتبه سایت رو کاهش میده.

بیشتر بخوانید: سابقه دامنه چه تاثیری در رتبه بندی سایت در موتور جستجو دارد؟

روش های انتخاب دامنه مناسب سایت کدامند؟

روش های انتخاب دامنه مناسب سایت کدامند؟

قطعا انتخاب دامنه برای یه کسب و کار خیلی هیجان انگیز هست. در این مرحله معمولا همه چیز به خوبی برنامه ریزی شده و انرژی کاری زیادی در شما نهفته هست. با این حال اگه در انتخاب دامنه سایتتون اشتباه کنین، شک نکنین که دردسر بزرگی گریبان شما رو می گیره. شما می تونین از راه های مختلفی برای انتخاب دامنه مناسب استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های انتخاب دامنه مناسب سایت بپردازیم تا با این روش ها اشنایی داشته باشین.

  • از نام دامنه کوتاه استفاده کنید

یکی از روش های انتخاب دامنه مناسب سایت این هست که از اسم دامنه کوتاه استفاده کنین. از اونجایی که تلفظ و به یاد داشتن عبارت های کوتاه آسونه، سعی کنین تا در انتخاب دامنه از اسم های کوتاه استفاده کنین. طبق تحقیقات انجام شده، بهتره طول دامنه بین 6 تا 14 کاراکتر باشه. همین موضوع باعث میشه تا کاربران بتونن اسم سایت شما رو به راحتی در صفحه جستجوی گوگل سرچ کنند.

  • پسوندهای دامنه را مناسب با کسب و کار انتخاب کنید

یکی دیگه از روش های انتخاب دامنه مناسب سایت این هست که پسوندهای دامنه رو مناسب با کسب و کار انتخاب کنین. قبل از خرید دامنه باید توجه داشته باشین که کدوم پسوند دامنه برای کسب و کار شما مناسب هست. بیش از 1000 پسوند دامنه در سیستم اسم دامنه موجود هست که انتخاب درست اون خیلی سخته. معمولا بیشتر از 49 درصد از اسم های دامنه پسوندشون .com هست.

  • نام برند را به عنوان نام دامنه انتخاب کنید

یکی دیگه از روش های انتخاب دامنه سایت این هست که اسم برند رو به عنوان نام دامنه انتخاب کنین. انتخاب اسم برند یا اسم تجاری برای دامنه راه خوبیه، چون مشتری هاتون شما رو از طریق اسم تجاریتون می شناسن. به همین دلیل از طریق جستجوی نابری ترافیک بیشتری به سایتتون وارد میشه.

  • از کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید

یکی دیگه از روش های انتخاب دامنه مناسب سایت این هست که از کلید واژه های مرتبط با کسب و کارتون استفاده کنین. این کار به کاربران کمک می کنه تا راحت تر تشخیص بدن که چه کاری انجام میدین. همچنین می تونین از اسم موقعیت مکانی کسب و کارتون هم در دامنه استفاده کنین. این کار باعث میشه تا کاربران و افرادی که در نزدیکی محل کسب و کار شما قرار دارن، سایت شما رو پیدا کرده و بهش سر بزنن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نحوه انتخاب دامنه سایت بر اساس اصول سئو، اطلاعاتی در مورد دامنه به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های انتخاب دامنه مناسب سایت بپردازیم و تاثیر اسم دامنه بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین اسم دامنه خوبی رو انتخاب کنین. همونطور که گفتیم، اگه می خواهین تا برای کسب و کار خودتون سایتی راه اندازی کنین، یکی از قدم ها انتخاب دامنه مناسب هست. به صورت کلی اسم دامنه به طور مستقیم عامل تاثیرگذار رتبه بندی گوگل نیست. عناصر اسم دامنه مثل طول دامنه، اسم برند، استفاده نکردن از حروف تکراری و.... در موفقیت کلی سئو نقش دارن.

نظرات: