کانتنت مارکتینگ(Content Marketing)؛ یکی از بهترین استراتژی های بازارایابی! آیا تا الان چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ آیا می دونین کانتنت مارکتینگ چیست؟ انواع کانتنت مارکتینگ کدامند؟ بازاریابی محتوایی چه اهمیتی داره؟ کانتنت مارکتینگ چه تاثیری در سئو داره؟ دلیل استفاده از بازاریابی محتوایی چیست؟ مراحل بازاریابی محتوایی کدامند؟ کانتنت مارکتینگ چه مزایایی به همراه داره؟

همزمان با تغییر نظر مشتریان و مخاطبان، استراتژی های بازاریابی هم دچار تغییرات و تحولاتی شدن. با وجود دسترسی راحت و بی دردسر به اینترنت، امروزه مشتریان خیلی راحت می تونن از کیفیت و ارزش واقعی هرچیزی که دوست دارن بخرن، مطلع بشن، معمولا میزان تقاضا مشتریان هم افزایش پیدا کرده و به دنبال اون انتظارات بیشتری هم از فروشنده های کالا و خدمات دارن. اینجاست که کانتنت مارکتینگ به کمک کسب و کارها میاد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کانتنت مارکتینگ یا Content Marketing بهتون ارائه کنیم، به بررسی انواع کانتنت مارکتینگ بپردازیم و اهمیت بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

کانتنت مارکتینگ چیست؟

کانتنت مارکتینگ چیست؟

آیا می دونین کانتنت مارکتینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کانتنت مارکتینگ یا Content Marketing یکی دیگه از شاخه های بازاریابی دیجیتال به روش جدید هست که تمرکز بیشتر اون روی محتوا هست. در این تکنیک شما می تونین محصول یا خدمات تولیدی خودتون رو به روش غیرمستقیم، به مشتریان و مخاطبان بازار هدف معرفی کنین. به این شکل که با تولید محتوای با کیفیت و با ارزش، کاربران رو به مشتریان دائمی خودتون تبدیل کنین و بدون استفاده از تبلیغات مستقیم طی یه فرایند کاملا برنامه ریزی شده، محصولات و خدمات خودتون رو به مخاطبان معرفی کنین و مشتریان زیادی رو جذب کنین.

جالب اینجاست که بدونین کانتنت مارکتینگ نوعی استراتژی بازاریابی هست که شامل تولید و انتشار محتوایی با کفیت و مرتبط واسه جذب مشتریان هدف و تشویق اون ها واسه خرید کالاها و خدمات هست. در این روش از بازاریابی، یه کسب و کار خاص به وضوح مطرح نمیشه، بلکه مطالب جوری توضیح داده میشه که توجه مخاطبان و مشتریان به محصولات و خدمات اون کسب و کار جلب بشه. کانتنت مارکتینگ به بازاریابان این فرصت رو میده تا محتوای اختصاصی خودشون رو تولید و عرضه کنند تا بتونن توجه مشتریان خودشون رو جذب کنند.

مقاله پیشنهادی: تاثیر محتوای تولید شده بر افزایش بازدید سایت و فروشگاه

انواع کانتنت مارکتینگ کدامند؟

انواع کانتنت مارکتینگ کدامند؟

همونطور که گفتیم، کانتنت مارکتینگ(Content Marketing) به معنی بازاریابی محتوایی هست که خیلی از کسب و کارها از این روش واسه معرفی محصولات و خدمات خودشون استفاده می کنند. بازاریابی محتوایی مجموعه کارهایی هست که در قالب محتوای متنی، تصویری، صوتی و.... سایت انجام میشه. کانتنت مارکتینگ انواع مختلفی داره. در ادامه برخی از انواع کانتنت مارکتینگ رو بررسی می کنیم:

  • وبلاگ نویسی

یکی از انواع کانتنت مارکتینگ، وبلاگ نویسی هست که از اصلی ترین ابزارهای بازاریابی واسه کسب و کارها محسوب میشه. بلاگ یکی از بهترین روش ها به منظور بالا بردن ترافیک سایت و جذب مشتریات هست. همچنین این قابلیت رو به شما میده که همراه با نوشتن هر بلاگ بتونین از تبلیغات هم استفاده کنین. خیلی از افراد واسه اینکه محصولات و خدمات خودشون رو به مشتریان معرفی کنند، وبلاگ نویسی انجام میدن.

  • محتوای ویدیویی

یکی از بهترین کانتنت مارکتینگ ها، محتوای ویدیویی هست. بهتره بدونین استفاده از محتوای ویدیویی طرفداران زیادی داره و بیشتر از قبل مورد استفاده بازاریابان قرار می گیره. موتورهای جستجو هم به محتوای ویدیویی اهمیت زیادی میدن، جوری که کسب و کارهایی که از این نوع محتوا استفاده می کنند، بهتر می تونن ترافیک زیاد و مفیدی جذب کنند. خیلی از افراد علاقه ای به خوندن مطالب طولانی ندارن و می خوان تا ویدیوی مرتبط رو مشاهده کنند.

  • تولید اینفوگرافیک

تولید اینفوگرافیک هم یکی دیگه از انواع بازاریابی محتوایی هست که معمولا به مخاطبان و مشتریان کمک می کنه تا بعضی از موضوعات خاص رو به راحتی درک کنند. از جمله مهم ترین این موضوعات میشه به موضوع های آماری اشاره کرد. جوری که حتی پیچیده ترین مشکلات و مسائل اماری رو هم میشه توسط یه اینفوگرافیک ساده توضیح داد. به همین دلیل خیلی از افراد از این روش استفاده می کنند.

  • رسانه های اجتماعی

یکی دیگه از انواع کانتنت مارکتینگ، فعالیت در رسانه های اجتماعی هست که هزینه های پایینی به دنبال داره. با توجه به اینکه مخاطبان و مشتریان شما در کدوم رسانه های اجتماعی حضور دارن، میشه از یکی از اون ها استفاده کرد. شما می تونین با فعالیت در شبکه های اجتماعی، به معرفی بهتر محصولات و خدمات خودتون بپردازین و مشتریان و مخاطبان زیادی از این طریق به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: نیچ مارکتینگ یا Nich Marketing چیست؟

اهمیت کانتنت مارکتینگ چیست؟

اهمیت کانتنت مارکتینگ چیست؟

تصور کنین سایتی دارین که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داره. در این حوزه کلمات کلیدی مثل خرید ارز دیجیتال، بیت کوین و شبیه این کلمات خیلی رقابتی هستن. این موضوع واسه همه شرکت های فعال در حوزه ارز دیجیتال نمی تونن در صفحه اول گوگل قرار بگیرن. صفحه اول گوگل فقط در 10 ردیف قرار داره که با توجه به رقابت بالا در اون، در صورت قرارگیری در اون جایگاه هم حفظ جایگاه به دست اومده هم سخت هست. اینجاست که با استراتژی های بازاریابی محتوایی میشه مخاطبان و مشتریان زیادی رو از گوگل به دست اورد. البته یادتون نره که موضوع گفته شده یه مثال از صدها راه حل موجود هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کانتنت مارکتینگ یا Content Marketing بهتون ارائه کنیم، به بررسی انواع کانتنت مارکتینگ بپردازیم و تاثیر بازاریابی محتوایی بر سئو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کانتنت مارکتینگ یا Content Marketing یکی دیگه از شاخه های بازاریابی دیجیتال به روش جدید هست که تمرکز بیشتر اون روی محتوا هست. کانتنت مارکتینگ مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا کسب و کارهای زیادی از این روش استفاده کنند.

نظرات: