امنیت سایت؛ مجموعه ای از اقدامات که با انجام آن احتمال نفوذ به سایت ما کاهش پیدا می کنه! امنیت سایت چیست و چجوری تامین میشه؟ در زمان بهبود امنیت سایت به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ راه های افزایش امنیت وبسایت کدامند؟ چرا امنیت سایت از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ ابزارهای تست آنلاین امنیت سایت کدامند؟ به نظر شما چه عواملی باعث کاهش امنیت سایت میشه؟

یکی از موضوعاتی که امروزه برای صاحبان سایت ها در هنگام طراحی سایت خیلی اهمیت داره، بالا بردن امنیت در وبسایت هست. همونطور که می دونین، افراد سودجو مختلفی در سراسر دنیا وجود دارن که با هک کردن سایت ها و دریافت اطلاعات شخصی اون ها می تونن خطرات ریز و درشتی رو برای صاحبان سایت ها به وجود بیارن. اگه شما هم از اون دسته افرادی هستین که نگران حریم شخصی صفحتون در گوگل باشین، توصیه می کنیم تا این مقاله رو بخونین. چون ما سعی می کنیم در مقاله 5 نکته برای بهبود امنیت سایت، اطلاعاتی در مورد امنیت سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای بهبود امنیت سایت بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

امنیت سایت چیست و چگونه تامین می شود؟

امنیت سایت چیست و چگونه تامین می شود؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که امنیت سایت چیست و چگونه تامین می شود؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که امنیت سایت مجموعه ای از اقداماتی هست که با انجام اون احتمال نفوذ به سایت ما کاهش پیدا می کنه، کمتر در معرض هک شدن قرار گرفته و باعث افزایش امنیت سایت میشه. این اقدامات امنیتی در قسمت های مختلف مثل وب اپلیکیشن، سرور، شبکه و.... انجام میشه تا از امن بودن زیرساختی که سایت ما بر روی اون در حال اجراست تضمین بشه. نا گفته نمونه که چیزی به معنی امنیت 100 درصد وجود نداره و امکان دستیابی به اون غیرممکن هست. بهبود امنیت سایت برای همه سایت ها از نون شب هم واجب تره.

جالب اینجاست که بدونین امنیت سایت شامل همه کارهایی میشه که با انجام اون امنیت سایت شما بالا میره و امکان نفوذ در اون به صفر میرسه. امنیت سایت در گرو امنیت هاست، امنیت شبکه، امنیت اینترنت و... هست. امنیت سایت مهم ترین مسئله هر مدیر سایت یا وبمستر هست، موردی که می تونه کلیه زحمات چندین ساله یه فعالیت و کسب و کار رو تحت الشعاع خودش قرار داده و همه رشته ها رو برای یه وبمستر پنبه کنه. به همین دلیل شما باید بتونین با استفاده از راه هایی امنیت سایت خودتون رو افزایش بدین.

بیشتر بخوانید: چالش های مدیریت سایت های اینترنتی چیست؟

5 نکته برای بهبود امنیت سایت

5 نکته برای بهبود امنیت سایت

مسئله امنیت وبسایت هیچ وقت به اندازه امروز بحرانی نبوده. هکرها، حملات دیداس، هر دو نگرانی هایی هست که نسبت به سایت های کسب و کار جدید وجود داره. مسئولیت افزایش امنیت سایت به عهده شماست. شما باید با استفاده از روش های امنیت سایت خودتون رو بالا ببرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم برای بهبود امنیت سایت بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

  • بروز نگه داشتن نرم افزار و پلاگین ها

یکی از نکات مهم برای بهبود امنیت سایت، بروز نگه داشتن نرم افزار و پلاگین هاست. توجه داشته باشین که هکرها و ربات های هوشمندسایت شما رو برای پیدا کردن چنین مواردی اسکن می کنند، روند کار خیلی ساده هست، شما برای افزاش امنیت سایت خودتون در اولین قدم باید سایت و افزونه های سایت خودتون رو بروز نگه دارین. بروزرسانی ها برای سلامت و امنیت سایت شما خیلی حیاتی بوده و اگه نرم افزار یا برنامه های سایت شما بروز نباشه، سایت شما ایمن نمیشه. پس لازمه همه درخواست های بروزرسانی رو جدی بگیرین.

  • اضافی کردن گواهی SSL

یکی دیگه از نکات مهم برای بهبود امنیت سایت، اضافی کردن گواهی SSL هست. SSL یکی از پروتکل های ضروری برای افزایش امنیت سایت هست. همچنین SSL اطلاعات شخصی بازدید کننده رو بین سایت و پایگاه داده شما در زمان انتقال رمزگذاری می کنه تا از خوندن اون توسط سودجویان جلوگیری کنه. SSL همچنین توانایی دسترسی به داده ها رو از افراد فاقد اختیار مناسب محروم می کنه. استفاده از SSL باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میشه، چون افزایش امنیت سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی سئو هست.

بیشتر بخوانید: SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟

  • انتخاب گذرواژه هوشمند

یکی دیگه از نکات مهم برای افزایش امنیت سایت این هست که گذرواژه هوشمند انتخاب کنین. با وجود خیلی از سایت ها، پایگاه های داده و برنامه هایی که به رمز عبور احتیاج دارن، به خاطر سپردن گذرواژه همه بخش های مدیریتی سخت بوده و در نهایت خیلی از افراد برای به خاطر سپردن اطلاعات ورود به سیستم، از رمز عبور مشابه در همه مکان ها استفاده می کنند، ولی این یه اشتباه امنیتی قابل توجه هست. شما برای افزایش امنیت سایت خودتون لازمه تا برای هر بخش ورود، یه رمز عبود مجزا ایجاد کنین.

  • انتخاب میزبان مناسب

5 نکته برای بهبود امنیت سایت

انتخاب میزبان مناسب و ارتباط اون با امنیت سایت هم یکی دیگه از نکات مهم برای افزایش امنیت سایت هست. افراد تازه کار کمتر به اهمیت یه میزبان مناسب توجه می کنند، ولی حرفه ای ها اصلی ترین فاکتور موجود رو در انتخاب میزبان و هاست امنیت قلمداد می کنند. هاست های قدرتمند و با کیفیت از ابزارها و سخت افزارهایی استفاده می کنند که نفوذ به اون ها خیلی سخت تر از هاست های همدتا اشتراکی سطح پایین هست.

نرم افزارهای مخرب و ویروس ها را پاک کنید

یکی دیگه از نکات مهم برای افزایش امنیت سایت این هست که نرم افزارهای مخرب و ویروس ها رو پاک کنین. اگه سیستم شما امن نیست، بعد از استفاده از اون برای ورود به سایت، وردپرس خودتون رو هم آسی پذیر می کنین. بنابراین، اگه بدافزار یا ویروسی رو بر روی رایانه خودتون داشته باشین، هکر می تونه در زمان ورود به سایت، از طریق استفاده از ویروس ها به سرعت اطلاعاتی که نیاز دارن رو به دست بیارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 نکته برای بهبود امنیت سایت، اطلاعاتی در مورد امنیت سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای بهبود امنیت سایت بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، امنیت سایت مجموعه ای از اقداماتی هست که با انجام اون احتمال نفوذ به سایت ما کاهش پیدا می کنه، کمتر در معرض هک شدن قرار گرفته و باعث افزایش امنیت سایت میشه. شما می تونین با استفاده از روش هایی امنیت سایت خودتون رو افزایش بدین و با خیال راحت کسب و کار خودتون رو رشد بدین.

نظرات: