5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا؛ یکی از دغدغه ها و چالش های کاربران! بازاریابی محتوا لحظه به لحظه خودش رو می گذرونه. با این حال هنوز کمتر از ارزش گذاری شده و تا حد زیادی سوء تفاهم شده. وبلاگ نویسی تقریبا یه دهه پیش به جریان اصلی تبدیل شد. از اون زمان برای بیشتر مشاغل ، بازاریابی محتوا با داشتن یه وبلاگ شرکتی شروع میشه و به پایان میرسه که در اون درباره خود و محصولاتشون صحبت می کنند.

امروزه کمتر صاحب کسب و کاری هست که از اهمیت تولید محتوای اختصاصی خبر نداشته باشه. در کسب و کارهای آنلاین و به روز، سایت تولید محتوا بخش بزرگ و مهمی از برنامه تبلیغاتی و جذب مشتری رو تشکیل میده. ولی آیا همه درباره بایدها و نبایدهای بازاریابی محتوایی می دونن؟ نکات زیادی در بازاریابی محتوایی وجود داره که خیلی از صاحبان کسب و کارها با اون ها آشنایی ندارن که باعث میشه تا اشتباهات زیادی مرتکب بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا، اطلاعاتی در مورد بازاریابی محتوایی به شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در بازاریابی محتوایی بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی

اگه صاحب کسب و کار اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ باشین، احتمالا اسم بازاریابی محتوایی یا Content Marketing رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده که بازاریابی محتوایی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازاریابی محتوایی یکی از زیرمجموعه های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب میشه که فرایندی در کسب و کار هست که به تولید محتوای گیرا و جذاب و توزیع اون برای جلب توجه، جذب و درگیر کردن یه گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیخن اقدام های سودآور در مشتریان می پردازه و مورد توجه خیلی از صاحبان کسب و کار قرار می گیره.

جالب اینجاست که بدونین بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی کسب و کارهاست. در این بخش از بازاریابی سعی میشه با تولید محتوای ارزشمند و مفید و در عین حال جذاب و یکپارچه مخاطبان رو جذب کرد. جذب مخاطبان هم شامل جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قبلی و در نهایت کسب درآمد از تولید محتواست. نوع محتوایی که به اشتراک می ذارین ارتباط نزدیکی با چیزی که می فروشین داره. به عبارت دیگه، به افراد آموزش هایی میدین که شما رو بشناسن، دوست داشته باشن و به اندازه کافی به شما اعتماد کنند تا از شما خرید کنند.

بیشتر بخوانید: علل مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوایی کدامند؟

5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوایی کدامند؟

بازاریابی محتوا به منظور موفقیت و اثربخشی باید طبق برنامه ریزی مشخص انجام بشه. رعایت ترتیب مراحل مختلف برنامه بازاریابی محتوا و اجرای درست هر مرحله تضمین کننده موفقیت یه برنامه بازاریابی محتواست. عملکرد اشتباه بازاریابان محتوا در انجام هر کدوم از این مراحل ممکنه باعث شکست برنامه بازاریابی بشه. شما هم ممکنه در بازاریابی محتوا دچار اشتباهاتی بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوایی بپردازیم تا با شناخت این اشتباهات از اون ها دوری کنین.

1.استفاده از محتوایی که جذاب نیست

یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوایی که ممکنه دچار اون بشین این هست که از محتوایی استفاده کنین که منحصر به فرد و جذاب نیست. هر کسی می تونه محتوایی تولید کنه که در سایت های زیادی شبیه اون وجود داره، ولی باید از تولید یه محتوای معمولی که مخاطبان بارها در جاهای مختلف باهاش روبرو شدن به دشت دوری کنین. قطعا محتواهای معمولی به اندازه کافی تاثیرگذار نیستن. شما نیاز به تولید محتوای غیرمعمول، معتبر، تخیلی و جالب دارین. در عین حال می تونین در مورد موضوع مشابه با دیگران صحبت کنین.

2.بازاریابی محتوا تنها برای ساخت لینک ها

یکی دیگه از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوایی این هست که بازاریابی محتوایی رو فقط برای ساخت لینک ها انجام بدین. اگه فکر می کنین که تولید محتوا و انتشار اون ابزار اصلی ایجاد یه لینک با کیفیت هست، سخت اشتباه می کنین و ممکنه ضررش رو بکشین. این طرز فکر باعث تولید محتوای بیهوده و بی کفیت با تعداد بالا میشه که در صورت عدم استقبال کاربران از نظر گوگل هم بی ارزش میشین. شما باید به بازاریابی محتوا به عنوان یه روش فعال ارتباط با مخاطبان و ایجاد روابط پایدار مبتنی بر اعتماد نگاه کنین.

3.تسلیم شدن در شرایط سخت

یکی دیگه از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوایی، تسلیم شدن در شرایط و موقعیت سخت هست. ممکنه شما همه کارها رو به درستی انجام بدین و با پیاده سازی بازاریابی محتوایی به هدف بزنین، یه استراتژی بجا داشته باشین، به درستی بهش عمل کنین، به نتایج خوبی دست پیدا کنین و در حال ایجاد سریع محتوای بزرگی باشین، یهو ایده هاتون تموم میشه، شکست می خورین، انرژی و پشت کارتون رو از دست میدین و تسلیم میشین. در این شرایط نباید تسلیم بشین و ایده های خودتون رو بروز کنین و دوباره بازاریابی محتوایی انجام بدین.

4.تولید محتوای بی کیفیت و ضعیف

تولید محتوای بی کیفیت و ضعیف هم یکی دیگه از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوایی هست. فناوری و هوش مصنوعی موتورهای جستجو به صورت منظم در حال افزایش و بروزرسانی در جهت تشخیص محتوای بی کیفیت هست. این موضوع در آخر باعث پیدا کردن لینک های بی ارزش و از دست دادن میزان نمایش شما در موتورهای جستجو منتهی میشه و به تنهایی دلیل کافی برای جلوگیری از تولید محتوای بی کیفیت هست.

مقاله موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟ در این زمینه می تواند برای شما مفید باشد.

5.تولید محتوا فقط در ذهن خود

یکی دیگه از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوایی، ایجاد محتوا فقط در ذهن خود هست. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فکر می کنن که می دونن چه چیزی برای مخاطب هاشون مناسبه و این بعضی وقت ها باعث تولید محتوایی میشه که فقط ظاهرا مناسب هست. چیزهایی که شما با اون ها روبرو میشین، در واقع موضوعاتی هستن که فقط منافع خودتون رو تحت پوشش قرار میدن.

مقاله پیشنهادی: گوگل ادز چیست و چگونه کار می کند؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوایی، اطلاعاتی در مورد بازاریابی محتوایی یا Content Marketing به شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در بازاریابی محتوایی بپردازیم تا با شناخت این موارد از اون ها دوری کنین. همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوایی بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب و کار هست که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز داره. از جمله از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا می تونیم به تولید محتوای بی کیفیت، عدم جذاب بودن محتوا، تولید فقط در ذهن و.... اشاره کنیم.

نظرات: